haraldur wrote:
Var det hemma hos dig som det kroknade med ninkorna? Peter på tak&ton nämnde för mig per telefon i Fredags då vi var inne på Pekkas vedermödor "en umeåbo med komri" som haft problem med att få fram strömmen.
Jo det var hemma hos mig, fyra boenden sen sist. När jag bodde i storstaden vännäs.
Raubtier är ju säkert "hård" musik men speciellt mycket lågbas är det ju faktiskt inte.
Det var med Era 2 som klouten gick bet. När en viss bas gick igång.
Vad keilidh har för last vet jag inte så där kan jag inte svara.
Quote:
Då vet jag inte om det dels är dig han pratar om eller vart i tidsplanet detta elektriska bekymmer spökade. Ifall han syftade på dig så kanske detta var orsaken till att det kroknade.
Var säkert mig han pratade om. Det har dock inget med LK140 eller ninkor att göra

. Inte heller strömförsörjningen, detta uteslöt jag i ett tidigt skede.
Quote:
Här uppe i Piteå så är vi två som kör Keilidh med dels triampat AKTIV LK100,biampat AKTIV LK85 utan att det kroknar. Ante med LK100 lirar emellanåt riktigt högt och bastungt material. Lillebror med LK85 orna spelar lika gärna Raubtier som Euskefeurat och det är bra tryck där också.
Se kommentar ovan
Quote:
Linn Keltik 4200 och chakrafilter är perfekt för den store Diana Krall älskaren med lyhörd bostadsrätt. Musiken rullar ur högtalarna så lätt,så magiskt,på volymer upp till 45-50 och man kan avnjuta en flaska vin i finrummet till denna hissmusik -ifall du lyckas hålla dig vaken vill säga. Komplext material blir oxkså bättre med 4200,frågan är bara hur kul det är att spela upp en hårdrockskonsert på dessa nivåer?
Jag förstår precis vad du menar.
Quote:
Jag gillar beskrivningen MRTweak hade om badbollsbas och pålkransbas. Levererar det inte som det ska så är det inte kul att spela. Antar att du har Komri för att du vill ha tryck och ös.
Och musikalitet, tydlighet osv.. tune dem alltså =). Sen gillar jag bastryck också förstås.
Quote:
Jag kommer att köra på Klout i basen,så mycket är jag säker på för egen del. I övre registren återstår att se.
Ja om det funkar bättre så är det klart du ska göra det! Inte det jag reagerar på.
Tycker bara det är så mycket konstigt kring allt detta. Men det är ju jättebra att ni försöker reda ut allt detta och identifiera problemen. För nåt skumt är det ju. Hoppas vi kan få en riktig vetenskaplig förklaring framöver till vad ni upplever.