pekka71 wrote:
Hylla sodoko vent
router D-link 655 framlyssnad som en av de bästa
Nas WD mybook betydligt bättre än Neatgear duo
nätvärkskablar de sportis har rekomenderat
nätvärket är ett eget inga andra produkter anslutna förutom DS,nas
Alla produkter är momentdragna med rätt moment, även elektronik
Installation av högtalare gjord av Återförsäljare dock bara i ett av rummen
Ok hoppas ni nu förstår, drar man ut basarna från slutsteget så har man inga problem med mellanregistret, slutsats? samma sak händer med mellanregistret om det inte drivs av ett steg som även driver basarna, slutsats?
I alla fall så är basen tunn om man inte spelar lågt då finns allt med, som sagt jag har prövat i 3 olika rum ett på 17 kvadrat ett på 80, och hos Haraldur där jag inte vet exakt men skulle tro ca 22 kvadrat, och det spelar tunnt om man inte spelar lågt upp till volym 50, visst går det att höja mera men volym mellan 40-50 spelar de faktiskt bättre än vad min 242 någonsin gjorde passivt
Jag har också som er hoppats på att det ska ha varit någon yttre omständighet som ställer till det, sist nu hoppade jag på strömen och det gorde lite grann som sagt vi får se när Haruldur får sina kloutar, kanske blir det bara sämre vem vet?
Att jämföra Espek med Keltik är väl som att jämföra ett lass med bomull mot bly, espek är väl nästan en av linn mest lättdrivna burkar?
Ok, hyllan vet jag inget om. Väggmonterad?
Vad har du för väggmaterial?
Dämpning i rummet? Fönster? Öppningar?
Golv? Spikes rakt i golvet eller Skeets?
Är huset gammalt nytt? Hur ser elinstallationen i huset ut? Jordade uttag? Om inte, går det att jorda? Vad har du för inkopplingslister? Var får routern ström i förhållande till anläggningen?
Har du kollat fasen på NAS och router?
Hur står dom (NAS o router)?
Vilken nätverkskabel är det du har? Är den skärmad och med skärmen ansluten i båda ändar?
Har du kvar ADS (eller hade du bytt till KDS)? Har du provat med t.ex. någon Unidisk eller LP12 istället? Det är ett enkelt test för att se om något är skumt med själva DS-installationen.
F.ö. tycker jag inte Espek alls är lätta att driva. Körde dom aktivt med 5125+2250 och 5125 kämpade hårt. Det blev bättre med 5125 bara till basen, men det var inte förrän även basen fick en 2250 som det blev mycket bättre. Förbättringen med 2250 rakt över var mycket stor. LK100 på 5140/Espek var ett skämt! Klout eller 5125 var vad som krävdes för att det skulle funkar ö.h.t. (passivt) och aktivt fungerade (d.v.s. bra) allt från LK140, men förbättringen upp till 3x2250 var mycket stor. Skulle gissa att en C6100 också funkar utmärkt, men att man kan spela lite högre med 3x2250. 2x2250 + 1xC4100 (gärna med Dynamik) skulle jag gissa är en utmärkt kombination på Keltik. Det funkar säkert även med de äldre filtren som ju enligt vissa inte har samma karaktär som Chakra-filtren, dock inte samma förtjänster heller... Att nedgradera i slutstegsänden i ditt fall och lägga överblivna medel på källan tycks vara ett attraktivt drag.