Bill50x wrote:
På den tiden när Linns förstärkare lät ganska rått och hårt (liiite överdrivet, men om ni jämför Kairn med 5103 vet ni vad jag menar) men ändå hade en massa spelglädje (för det var vad som prioriterades) så dömdes andra förstärkare ut därför att de lät mer mjukt och laid-back. Nu när Klimax-serien (och även en del andra apparater från Linn) har just dessa egenskaper (flytet, en lugn återgivning osv) då är det helt plötsligt acceptabelt.
Om du bara hade jämfört skulle du veta att klimaxgrejjer inte låter som du beskriver.
Vissa apparater låter alltid laidback, vissa andra är alltid "på". Bra grejjer återger laidback inspelningar som de ska och ösiga inspelningar som de ska.
Min uppfattning är att Linns produkter alltid varit duktiga på att återge skillnader i inspelningarna.
Om det är
något som är linns kännetecken är det just det. */
Är ingen skillnad mellan gamla o nya Linngrejjer därvidlag - mer än att nyare är ÄN bättre på det.
*/ ett bra test är att spela Dylan som på sämre system där sången låter lika entonigt känslolös oavsett skiva/låt. Spela sedan på ett bra system. Då är han ibland glad, ledsen, upprymd, lycklig etc etc...
Bill50x wrote:
Jag tappar gärna hakan, det händer allt för sällan
Det märks att du inte hört verkligt bra system på fler än ett sätt, inte bara på det sätt du skriver
Till sist Bill, du har inte demat Radikal vs Keel va? GÖR DET
Nä nu har jag inte tid längre med detta. Så vänta ingen respons.
EDIT, sista meningen lät lite tyken - var inte meningen