selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 11:03

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 06, 2004 00:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Jag sålde min LP12 (topp matad) till förmån till CD o sålde alla vinylplattor...
Saknar LP12? Visst men nu slipper jag oroa mig för barn/hustru/vänner som "misshandlade" tonarm/pickupp!

Dessutom kan man spela HÖGT utan återkoppling med CD.
O det är skönt att slippa vända skivan efter 20 min (speciellt på klassisk musik)

Låter sämre än vinyl men tillräckligt bra ändå.
Har köpt de bästa vinylmusiken på CD o de kan ju nyttjas i bilen o det är ett annat plus.
Saknar faktiskt mina plattor (som man inte kan hitta på CD) mer faktiskt.
Har faktiskt en hyfsad DUAL spelare o ca 100 vinyl på vinden utifall man får toksläpp..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 06, 2004 08:14 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Aug 02, 2004 15:54
Posts: 6
Jag sålde min LP12a + Naim combo för ca 2år sedan till förmån för en Classik Movie.
Saknar jag LP12an, JA den kommer alltid vara referensen för hur bra det kan låta men mest saknar jag de skivor som jag ännu inte köpt på CD.
Fördelarna uppväger dock, nu spelar jag mycket mer musik, behöver inte möblera efter LP12an, har färre lådor, har fjärrkontroll och har skaffat projektor (kul med stor bild).
Mindre bra med med Classiken är fläktljudet, på gränsen till outhärdligt vid musiklyssning med låg volym och obetydligt relativt projektorn vid filmtittande.
Pre-Out till sub funkar sådär, jag har en REL som är ansluten till både hög och lågnivå men måste växla vilken signal jag tar in på suben (tror Pre-Out "tar över" trots att jag valt Stereo-läge i Classiken).
/Michael


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 18:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
Micke65 wrote:
Mindre bra med med Classiken är fläktljudet, på gränsen till outhärdligt vid musiklyssning med låg volym och obetydligt relativt projektorn vid filmtittande./Michael
Men går inte fläkten att koppla ur utan att apparaten brinner upp? Har för mig att någon på High Fidelity sa något om detta.

Annars får man väl fixa någon tystare fläkt, det måste väl gå att ordna?

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 11, 2004 20:43 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Aug 02, 2004 15:54
Posts: 6
Det har dom sagt till mig också.
Frågan är vad som tar skada, lasern ?
I sig tror jag inte enbart fläkten är problemet utan hur utrymmet runt den ser ut, dvs hur väl aerodynamiskt utformat det är.
Min gissning är att man inte tänkte så där jättemycke på aerodynamiken utan sent i projektet upptäckte att spelaren blev för varm enligt ngn norm och tvingades klämma in en fläkt.
/Michael


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited