Roland wrote:
Nya Kolektor som hade volymen i steg 0 - 100 hade även en switch-mode power supply i stället för som tidigare en transformator. Därför lät nya Kolektor bättre.
Precis som Tendaberry skrev fanns det en version mellan dessa två, som hade 100 volymsteg men ännu ingen switchande nätdel.
Kolektor lät alltid en smula "elektroniskt", men jag tycker att version 3 var bättre än Wakonda på linjeingångarna.
Ingång 1 på Kolektor, som kan konfigureras som MM-steg, bör inte användas som linjeingång då den då låter sämre än de övriga. Man bör också koppla sina källor på låga nummer (2 och uppåt), för ingångarna med högre nummer låter sämre. Den exakta gränsen på detta kommer jag inte ihåg, men jag skrev en gång om det på Topica.
Om jag minns rätt har LK-Majik en bygel där bak mellan pre out och power in. Om du vill använda både pre-out och det interna slutsteget så kan du antingen göra en Y-kabel, som delar pre out i två, eller internt löda en kabel mellan pre out och power in. Försteget kommer dock att prestera lite sämre när det interna slutsteget arbetar.
Om LP är en huvudkälla så är det nog phonoboxen jag skulle byta ut härnäst.