LYD wrote:
Jag anser att Linn är bättre på vissa saker, men inte bäst på allt. För min egen del och mitt ljudideal passar Linn väldigt bra men som butik måste vi kunna tillgodose andra behov också.
Angående kontakten med Linn så väntar vi finbesök från Skottland nästa vecka.
Det är inte Naim som ställer dessa krav, utan den svenska leverantören. Jag tror dock inte att det är så bra att redogöra för respektive tillverkares krav här.
Jag tror att en förutsättning till att vara framgångsrik i affärer (speciellt om man ska sälja dyra lyxvaror) är att vara öppen, tydlig och stå för vad man tycker.
Att skapa förtroende är mao basen i en affärsrelation.
Så vad tycker du egentligen? Beskriv din syn på för/nackdelar för olika tillverkares produkter. Naim, Linn och andra märken du säljer, ska sälja.
Det ni INTE vill att kunderna ska uppleva är att varje vecka något nytt är "bäst" OCH ÖVERLÄGSET allt annat då den produkten kan JUST DETTA. Det kommer inte att funka.
Därför ska man som affär vara extremt tydlig på vad man tycker och hur de olika apparaterna presterar.
Då kan kunder fatta välgrundade köpbeslut o känna sig trygg i det.
Är absolut inga problem att sälja produkter från konkurerande tillverkare, OM man bara är tydlig med skillnaderna.
Varför skulle du inte kunna berätta om kraven som Naim ÅF har?
Du kanske inte vill att någon ska tro att det är svepskäl till att ni inte planerar sälja deras produkter?
För hade Naim varit jättebra så hade man väl som butik ansträngt sig för att kunna få sälja märket. Eller?
Enda riktiga skälet för att välja bort produkter IMHO är att de inte är bra nog för deras pris!
Har man den inställningen och förmedlar det tydligt till kunderna KAN man ha olika märken/produkter i olika prisklasser.
Nu kanske du tycker jag är hård, men det är skrivet i all välmening. Linn/Naimkunder ÄR kräsna.
Tänk till på detta, NOGA, innan Allan W besöker er n vecka. Han är duktigt erfaren och skarp i pallet.Han kommer ställa besvärliga frågor omkring strategier, era tankar i allmänhet om saker o ting. Han vill inte ha en Linnsäljare som inte har superhög klass - som de andra svenska butikerna har. Hälsa från mig