haraldur wrote:
Linnofil wrote:
haraldur wrote:
Vad jag fortsättningsvis säger är att jag inte vågar testa DS eftersom det troligtvis skulle få förödande konsekvenser.
Så när du om tre år lånar hem en beg Akurate DS och testar i ditt system så kommer du att tänka: "Vilken tur att jag inte testade det här tidigare". Eller?
Den som idag har råd (Sneaky DS och uppåt), men inte köper en DS av något slag, den har inte knoppen rätt skruvad i gängorna....
Hur är du skruvad i gängorna som kan uttala dig om hur andra ska vara skruvade för att hålla normen?
Hej och hå, hur ska det gå?

Haraldur, det finns ingen anledning att varken ta åt sig eller hetsa upp sig. Hur jag är skruvad i gängorna tycker jag bäst att andra uttalar sig om. Det ska inte jag göra, part i målet, bedömning i beroendeställning, icke objektivt och allt det där. Men med detta sagt, så är jag inte säker på att du är rätt man att göra det heller. Första kommentaren var till dig. Jag fattar helt enkelt inte hur det kan "få förödande konsekvenser" ATT lyssna på en DS spelare. Att INTE lyssna på en DS spelare och skaffa sig ett korrekt beslutsunderlag anser jag dock vara (när det är medvetet) helt galet, det står jag för. Den andra kommentaren var mer generell. Att inte köpa en så bra och billig källa när den är tillgänglig är mycket märkligt. DS åt folket!
haraldur wrote:
Jag litar till mina öron hur du gör vet jag inte,du kanske läser för mycket på linnforum?
Jo, jag har faktiskt öron jag med, två stycken faktiskt. Mellan dem har jag en hjärna som kan tolka mätresultaten på ett (för mig) logiskt och konstruktivt sätt. Jag litar på min kombination!

Men visst händer det att jag läser Linnforum ibland. Dessutom kommenterar jag när jag känner att jag vill. Ibland för att tillföra, ibland för att nyansera och någon enstaka gång för att roa. Jag visste faktiskt inte hur dumt det var och att det påverkade relationen till mina öron, inte förrän nu när du antydde det till mig...
haraldur wrote:
Om du tar och läser om vad jag skrev så rekommenderade jag till och med honom att kolla på en streamer eftersom det är begärligt och beroendeframkallande men att en begagnad tolva håller sig bättre(läs har fallit färdigt i pris) gentemot ett kretskort med switchad nätdel som dalar hela tiden,tills den också nått sin botten,typ som gamla källor av digital typ,alltså inte helt värdelösa heller.
Det intressanta med en DS är att den gått åt helt andra hållet! Denna digitala produkt har bara blivit bättre och bättre hela tiden. Faktum är att min ADS idag är överlägsen en KDS vid köptillfället för min ADS (april -09). Allt tack vare gratis mjukvara och en nätdel som kostade ett minimum mot vad den var värd i prestanda.
haraldur wrote:
Vad är det som är fel tycker du,att jag upplever det låta bättre än vad du finner det med gratisvarianten av Spotify?
"Om du tar och läser om vad jag skrev" så har jag inte alls skrivit om hur du eller jag upplever Spotify. Men om du är nöjd med gratis Spotify så är väl det toppen, för dig, eller?
haraldur wrote:
Vet du hur det låter hemma hos mig?
Nej, hurså? Jag ser inte att jag har ett behov av det, inte på min nivå.
haraldur wrote:
Vidare tyckte jag att om han var en frekvent lyssnare så var det bara att slå till på en DS,eftersom värdeminskningen blir mindre intressant med något som skänker glädje varje dag.
Första tanken var att inte ens svara ditt inlägg men folk kan ju få för sig att du har pateterat sanningen och ta det du säger som sanning.
Ingen har patent på sanningen och läsarna kan nog själva välja om de vill tro på det jag, du eller nån annan skriver. Min känsla är dock att fler tror på mig som säger att: "En DS ska du absolut ha", än dig som säger att: "Gratis Spotify duger fint åt mig".
Mitt tips till dig, i all välmening, är att sälja de digitala Linngrejer du inte lyssnar på och köpa bästa möjliga DS för pengarna. Att de bara räcker till en Sneaky är inget problem, i sammanhanget. Det behöver inte bli så ödestigert som du tror. Du kan t.o.m. köra Spotify genom den, bra för dig va? Du är ju en händig kille, så du kan säkert få ihop det.
haraldur wrote:
Gratulerar till att du kan selektera ut en dålig källa med dina sketna hörlurar eller beklagar kanske jag ska säga?
"Om du tar och läser om vad jag skrev" så har jag inte alls skrivit om hur du eller jag selekterar källor med mina "sketna hörlurar". (Som för övrigt är utmärkta AKG 501, K420 och K24P.) Varför du kommer med cynismer och beklagar att nån annan är mer begåvad än dig, som kan selektera ut källor med hörlurar, förstår jag inte heller, avundsjuka?
haraldur wrote:
Ställ dig istället frågan vad det är som gör att jag är nöjd och inte du?
Själv är jag mycket nöjd med hur det låter hemma hos mig, vad får dig att tro annat? Jag skulle nog t.o.m. tro att jag är mer nöjd än dig, men det är bara en gissning.
Jag vidhåller alltså, att det enda sunda (för den med musikalisk prestanda som mål) idag när det gäller digitala källor (och analoga i budgetklass, om man inte har massor av LP) är att köpa en DS. För
>6-7000 kr får man en källa som (återigen enligt min (något/väl?)skruvade knopp) klår en CD12'a. En källa som gör att man snabbt får tillgång till massor av musik och kan avnjuta den på hög nivå. Den som köper en DS av högre klass, som kan Dynamikiseras, får ut ännu mer av sitt kloka köpbeslut.
Till sist så har jag både tro och hopp om att Selleri är ett forum där humorn har en plats. Du Haraldur har ju själv både frivilligt (ofta) och ofrivilligt (ibland) visat prov på det. Jag har vid tillfälle t.o.m. berömt dig för att du bidrar med den aspekten.
Inte ska vi väl behöva smutsa ner tråden med mer skit än så här, eller?
Haraldur, i ur och skur
Han ,skuttar det grodor ur
När Linnofil han initierat skoja
Se då startar Haraldurs papegoja
Han hugger villt och siktar illa
När ska han sitta o lyssna stilla?