henriklh wrote:
leif_lar wrote:
Tror att man ibland kanske glömmer att den största majoriteten av DS användarna sannolikt inte har strul. Och rent nätverkmässigt så finns det nog ingenting som är enklare att koppla in än en DS och dom flesta NAS. Speciellt om man har ett fungerande nätverk hemma sen tidigare. Man behöver inte göra en enda inställning om man inte vill (och på DS går det inte at ställa in något).
Det här är ren desinformation. Är du nätverkstekniker så är det säkert jättelätt. Är du bara jättevan datoranvändare som till exempel jag så har det visat sig att det kan bli lite hur som helst. Det är ett riktigt skitsystem med ett riktigt skitgränssnit från början till slut. Inte sen Windows 98 har jag blivit lika frustrerad av datastrul som av ReadyNAS/Twonky/Kinsky/DS - bajset (inget personligt Leif, jag blir GALEN varje gång jag tänker på det här).
Med det sagt: Köp Akurate DS. Utbudet och tillgängligheten, handhavandet - allt det där är helt överlägset när skiten väl är igång, dessutom så behöver du aldrig köpa någon annan källa, så systemet blir billigare i drift, köper du LP12 så kommer du ju med 100% säkerhet att köpa en DS inom några år i alla fall...
Tycker just DITT inlägg är desinformatiion, plus ditt senaste...
Om man har de av linn recomenderade nätverksgrejjerna är det normalt inga problem!
Dessutom ska man ju får allt installerat av handlaren.
Och kort kommentar till ditt senaste inlägg - har Qnap och ReadyNas och visst kan man göra på svåra sätt (tex telnet)...men annars kan man ju ENKELT bara använda resp tillverkares program (som man kör från en PC) som automatiskt söker upp NASen och där går in o slår på Twonky etc...
Dvs skitenkelt!
Eller så öppnar man sin browser på PCn o loggar in på resp NAS med deras webinterface...
Vill även minnas att man kan via Linn Konfig klicka på de NASar som Konfig hittar o på så sätt komma in i deras interface.. Kommer jag ihåg rät står även deras IPnummer i konfig... Även det enklare än telnet.
Men har man dokumenterat sitt nätverk (o det har man ju eller???) har man ju redan alla IPnummer. Fasta är bäst i detta fall som ni kanske förstår.