[Naim]-(Linn) wrote:
Nja, måste nog ändå få be att protestera!
Det är verkligen inget fel på Beatles original och klass på låtar! Klassiker är närmast en underdrift
. Bra musiker är de faktiskt också.. om än inte några ekvilibrister, men det är ju inte Bob Dylan heller eg. Såsiga, dåliga och tramsiga covers finns det gott om och eftersom det är så otroligt många som gjort covers så finns det en hel del bra också förstås.
Nu skrev jag inget om Beatles låtklass iof

för jag håller ju med, låtarna är ju geniala - däremot framförandet... Men man tycker ju olika.
Har inte hört några covers på Dylan, DP, Zappa, Bowie som varit ens i närheten lika bra som orginalet, men det finns en del Beatles. Talande enl mig.
Har du hört Help med DP o jämfört med Beatles - som sjunger som de är på väg ned till stranden för picknic i värsta Beachboys stil medan desperationen och ångesten i låten kommer fram i Deep Purples version. Verkligen klassskillnad enl mig.
Betles blev KLART bättre med åren men verklig KLASS visade Lennon först som soloartist menar jag. DÅ BANNE mig var det känsla i både låtar o framförande.
Vet att jag svär i kyrkan en Beatles till en början var lite lagom klämkäcka låtar, verklig botten, eftertanke och känsla av äkthet var det dåligt med till en början.
Jämför med Dylan som hade en djuphet o engagemang redan från start.
Nej, Beatles för mig inte att bli berörd av musiken, blir mest imponerad av deras låtar - räcker inte i min bok. Sorry.
Zappa - vilken kille! (hade dessutom vissa reservationer mot CDmediat o det låååångt före alla andra, bara en sån sak)