hardcorelinnie wrote:
Ursäkta om jag verkade "surmulen" (varken var eller är), men jag kan inte se vad ett totalspekulativt "tror" tillför!? Det vore högintressant om det kunde komma fram fler sant högpresterande apparater, men det har ju faktiskt visat sig att utvecklingen inte går blixtfort, generellt sett, i branschen.
Det är helt OK "hardcorelinnie". Men det är fler som "tror" när de skriver inlägg (se inlägget ovan ditt) eller får man bara skriva inlägg om man "vet"

. Då skulle det nog inte bli många inlägg på forat.
OK "henriklh". Du tror att CD:n kommer att försvinna inom några år och jag förmodar att du därmed drar slutsatsen att tillverkare av CD-spelare (som exempel Naim) mer eller mindre har slutat att utveckla densamma. Jag är av en annan uppfattning, dvs att det finns tillverkare som fortfarande förfinar CD-avspelningen (både elektroniskt och mekaniskt).
Jag hörde om en tidigare ägare av en CD12a att han jämförde densamma med Klimax DS, när den kom. Det var först efter ett antal mjukvaruuppdateringar som han fördrog Klimax DS och därefter bestämde sig för att köpa densamma.
Undra hur CD12an hade låtit idag om Linn fortsatt att utveckla den, ex med Dynamik-nätdel

. Jag tror (nu är vi där igen

) inte att den skulle "klå" en Klimax DS av dagens modell, men man kan aldrig veta
Ha det gott!!
/mvh