Quote:
Det mesta har nog sagts här redan
Inte riktigt
Ingen som tänkt på att gamla Akurate sjunker i värde mer än vanligt
beror på att designen byts? Tack o lov är det synnerligen ovanligt när det gäller Linn.
I vanliga fall när nya produkter kommer (i befintlig design) sjunker inte de gamla lika snabbt.
Men gamla AKontroll borde hålla värdet bra då den har "dig in"/flerkanalsupport vilket nya saknar. Just "dig in" är ju kalas då man kan få ut bra prestanda från BDspelare eller andra "ickeLinn" spelare för film!!! Fatta vad jag saknar den finessen på mitt försteg.
Nya slutstegen är ju identiska under skalet o där betalar man ju OTROLIGT mycket enbart för nya designen.
Dvs, AKmkI och slutsteg mkI är nu fantaskiskt prisvärda. Och stackars de som kränger sina ADSmkI för struntsummor, bara för att inse att ADSmkII är bara liiiite bättre?
Tyvärr har några engelska handlare fått värsta paniken och släpper ut Akurate mkI på ebay till vrakpriser

- vilket tvingar andra att hänga på prismässigt.
När dessa är uppköpta tror jag faktiskt att begpriserna på Akurate mkI kommer ligga högre...
en sak till, man ska nog INTE hoppas på att Klimax sjunker på liknande sätt. Linn har ju visat att de släpper uppgraderingar till dessa och går LÅNGT i sina strävanden. Ja menar, Dynamikuppgraderingen på KDS är HELT säkert en stor förlust för linn som monterar ned, skickar chassit utanför linn för utfräsning med efterföljande ihopmontage o testning. Plus tp till&från UK.
Till samma pris som 30min pyssel hos den lokale handlaren om man uppgraderar en ADS!.