hardcorelinnie wrote:
torig wrote:
Jag tror också att det "där ute" kan finnas tillverkare av CD-spelare som låter väl så bra som de bästa nätverksspelarna.
Sägs allt som oftast om apparater i allmänhet. Säger inget alls förrän man faktiskt hittar detta något som skulle kunna finnas!? Hitta detta något och återkom så kan vi alla få möjlighet att avgöra hur det ligger till!
Ha, mitt inlägg visste tydligen vad det tog.

Varför så surmulet? Jag skrev bara att JAG TROR….
Och nu ska det i sann Faktisk-anda ledas i bevis. Men, varför inte? Det vore faktiskt roligt om det kunde ordnas olika jämförelser. Bara som ett exempel:
Ta en Klimax DS installerad i en Naim-anläggning med CD555/NAC552/NAP500 (plus tillhörande nätdelar) och jämför DSen med CD555. Som högtalare skulle man kunna använda B&W 800Diamond. Dessa är erkänt bra och kan väl anses vara ”neutrala” att användas i både Linn- och Naim-anläggningen.
Sedan skulle man kunna göra om samma procedur, ta en CD555 och jämför den med KlimaxDS/KK Mk1/Solo och med samma högtalare. Eftersom kablar kan ha viss betydelse, så skulle DSen ha Linns silverkablar vid inkoppling till Naim-anläggningen och CD555 ha sin Hi-Line vid inkoppling till Linn-anläggningen. Till B&W fick man ha det som fabrikanten rekommenderar eller som oftast används till B&W-högtalare.
Installationen skulle vara antingen i hemmiljö (kanske praktiskt svårt) eller hos någon handlare. Viktigt dock att båda installationerna var gjorda så att inget märke missgynnades.
Undra hur ”resultatet” gällande vad som är ”bäst” hade blivit i ovanstående exempel? Jag TROR att det inte skulle finnas något entydigt svar. Därför att upplevelsen om ”vad som är bäst” (om det nu är så himla viktigt) – enligt mig – är högst subjektiv.
Förövrigt – vem är den där Thomas O´Keefe?