selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 15:12

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next
Author Message
PostPosted: Thu Oct 21, 2010 09:21 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Undrar om radikal kommer i samma låda?

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 10:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Borde den göra så att du kan matcha alla serier.

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 16:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Grymt läckra tycker jag med!

Har någon hört något angående prestanda? Från någon som inte jobbar på LInn alltså...

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 16:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jk138 wrote:
Undrar om radikal kommer i samma låda?
"Majik LP12" har inte Radikal, så det lär den göra.

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 16:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag noterade att Linn-loggan finns med på slutstegen men inte på Kontrol/DS.
Men upptäckte att man istället valt att ha loggan som standby-symbol.

Liten men kul detalj!

Har fortfarande inte svalt designen riktigt, dock klart snyggare än de gamla AV-lådorna.
Gillar inte den konkava formen på fronten riktigt, men det kan se mycket bättre ut i verkligheten.

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 20:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Jag noterade att Linn-loggan finns med på slutstegen men inte på Kontrol/DS.
Men upptäckte att man istället valt att ha loggan som standby-symbol.

Liten men kul detalj!

Har fortfarande inte svalt designen riktigt, dock klart snyggare än de gamla AV-lådorna.
Gillar inte den konkava formen på fronten riktigt, men det kan se mycket bättre ut i verkligheten.
Loggan som stand-by får du ju med Cara 10 på din DS också!

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 21:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Damn!
Får installera denna bums!

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 11:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Innebär det att de kommer "rea" ut Akurate Radikal?

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 08:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kanske kommer finnas beggade för dom som byter ut sin gamla Uphorik "Akurate" till ny....

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Thu Oct 28, 2010 17:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Några till Akurate bilder! http://linnhifi.blogspot.com

Silver, den ny svart?

// Martin

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Fri Oct 29, 2010 00:23 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej!

We had the new Akurates into our shop in Helsingfors on Thursday.

YESS! VERRY GOOD!

As fresh - all electronics and 242's were new and taken out from boxes
only 1/2 hour before.. I felt that they made music passively like the old Akurates
made actively. Our set-up was a twin-amp by 2400. (With our own special made cablings.)

One customer collected his new Akurate DS right away and mailed some fresh feedback just before midnight. He confirmed. Much more KICK! And clarity overall. More music, tune, and detail compared to his old Akurate DS.

Cheers for you in Sweden - go for the new Akurates!
Linn has really made it again. Ask from your Swedish dealers!

Unfortunately we had the spkrs with OLD stands.
Called to Linn and they promised the new stands not earlier than
during November... So.. this will get better still!
New OAK 242's are fantastic looking. Very suitable for Scandinavia.
Mind that we lost MAPLE versions from Linn selection. They do not offer maple anymore.

We will have Helsinki HifiEXPO on 6-7.11 in Helsingin Messukeskus/Helsingfors Mässcentralen. And we will show premier for the Akurate setup there with Majik 109 run actively by one 2400 and one 2200 new Akurate amps (not taking 242's into a small hotel room). A good Sondek will be with us. New Akurate DS and Kontrol. You're welcome to see us and we can deliver free tickets.

Oz
musiikin.com

Ask for free tickets & small upgrade
tips for your Linns: kuvan at musiikin.com
Trying NOT to be any way too commercial here, see?

PostPosted: Fri Nov 05, 2010 00:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det finns datablad nu:
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=8774

PostPosted: Fri Nov 12, 2010 13:48 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Lyssnat till nya Akurate serien igår ,,, va bra det bli, närmast som en nya karaktär ...

System var på High Fidelity Stockholm (våra ska kommer senare nästa väcka), 242's, ADS, AK, A2200. Snabb kommentar av butiken, det var mycket bättre en när jag besökt för över ett år sen, ren design, mycket praktiska lösningar och fint belysning ... som jag sa till Per ''mycket vit, vit ock mer vit'' ,,, snygg! Tack för demo hus dig och bra att LINN flagship butik i Sverige ser ut så!

Först jag lyssnat till klassisk musik, blivit tagen på en gång sen var väldigt sugen att höra nått jag har själv på nasen. Jag lyssnat till Angus o Julia Stone men det låter som det gör och för mig svårt att bedöma nått ifrån. Jag byte till Anne Brun. Första intryck var hur ''fresh'' det lät, renare ljud en nånsin och även lite annorlunda karaktär. Känt som mer ljud kommit från 3k array men hela register funnits och när en cello kommit i, det var klart den lägre register var med och väldigt detaljerat. Väldigt lät att lyssna till, 2200 kämpat inte och det var väldigt svängigt. Man nästan hör för bra och bli lite distraherat av inspelningar ,,, brus nivå måste bli super-super låg! Hade inte så mycket tid men snackat till Alan Williams och hans åsikt från Mark 1 Akurate var att AK var den mest märkbara skillnad, ADS hörbara bättre och A2200 marginal bättre.

Jag är van med den system och som en helhet, skillnaden är enormt från mark1, utan fråga! Utseende var bra, passar ihop fortförande bra med majik lådor men ser ut mer exklusive, en klass upp helt enkelt! Chassis är 3mm, mycket tyngre! Märkt inte och glömt att kolla om dom hade nya fötter på 242's och jämfört inte med Klimax men det satt en KDS på hyllan ,,, om man går bara om utseende, Klimax är en helt annan klass, bli intressant att höra hur mycket närmare Akuraten har kommit med A vs B i ljudtest! Alla kritik jag har läst och dom hus LINN, Alan med, sa Klimax är fortförande kungen!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Fri Nov 12, 2010 15:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Lyssnat till nya Akurate serien igår ,,, va bra det bli, närmast som en nya karaktär ...

System var på High Fidelity Stockholm (våra ska kommer senare nästa väcka), 242's, ADS, AK, A2200. Snabb kommentar av butiken, det var mycket bättre en när jag besökt för över ett år sen, ren design, mycket praktiska lösningar och fint belysning ... som jag sa till Per ''mycket vit, vit ock mer vit'' ,,, snygg! Tack för demo hus dig och bra att LINN flagship butik i Sverige ser ut så!

Först jag lyssnat till klassisk musik, blivit tagen på en gång sen var väldigt sugen att höra nått jag har själv på nasen. Jag lyssnat till Angus o Julia Stone men det låter som det gör och för mig svårt att bedöma nått ifrån. Jag byte till Anne Brun. Första intryck var hur ''fresh'' det lät, renare ljud en nånsin och även lite annorlunda karaktär. Känt som mer ljud kommit från 3k array men hela register funnits och när en cello kommit i, det var klart den lägre register var med och väldigt detaljerat. Väldigt lät att lyssna till, 2200 kämpat inte och det var väldigt svängigt. Man nästan hör för bra och bli lite distraherat av inspelningar ,,, brus nivå måste bli super-super låg! Hade inte så mycket tid men snackat till Alan Williams och hans åsikt från Mark 1 Akurate var att AK var den mest märkbara skillnad, ADS hörbara bättre och A2200 marginal bättre.

Jag är van med den system och som en helhet, skillnaden är enormt från mark1, utan fråga! Utseende var bra, passar ihop fortförande bra med majik lådor men ser ut mer exklusive, en klass upp helt enkelt! Chassis är 3mm, mycket tyngre! Märkt inte och glömt att kolla om dom hade nya fötter på 242's och jämfört inte med Klimax men det satt en KDS på hyllan ,,, om man går bara om utseende, Klimax är en helt annan klass, bli intressant att höra hur mycket närmare Akuraten har kommit med A vs B i ljudtest! Alla kritik jag har läst och dom hus LINN, Alan med, sa Klimax är fortförande kungen!

Ska bli skoj att se om det blir någon ny Klimax uppgradering på KK och KDS?

Minge

PostPosted: Fri Nov 12, 2010 19:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Ska bli skoj att se om det blir någon ny Klimax uppgradering på KK och KDS?
Hoppas jag verkligen! Så att man kan uppgradera till en beg Klimax DS Mk 1 till rimligt pris om några år! :mrgreen:

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next

All times are UTC+02:00