Lyssnat till nya Akurate serien igår ,,, va bra det bli, närmast som en nya karaktär ...
System var på High Fidelity Stockholm (våra ska kommer senare nästa väcka), 242's, ADS, AK, A2200. Snabb kommentar av butiken, det var mycket bättre en när jag besökt för över ett år sen, ren design, mycket praktiska lösningar och fint belysning ... som jag sa till Per ''mycket vit, vit ock mer vit'' ,,, snygg! Tack för demo hus dig och bra att LINN flagship butik i Sverige ser ut så!
Först jag lyssnat till klassisk musik, blivit tagen på en gång sen var väldigt sugen att höra nått jag har själv på nasen. Jag lyssnat till Angus o Julia Stone men det låter som det gör och för mig svårt att bedöma nått ifrån. Jag byte till Anne Brun. Första intryck var hur ''fresh'' det lät, renare ljud en nånsin och även lite annorlunda karaktär. Känt som mer ljud kommit från 3k array men hela register funnits och när en cello kommit i, det var klart den lägre register var med och väldigt detaljerat. Väldigt lät att lyssna till, 2200 kämpat inte och det var väldigt svängigt. Man nästan hör för bra och bli lite distraherat av inspelningar ,,, brus nivå måste bli super-super låg! Hade inte så mycket tid men snackat till Alan Williams och hans åsikt från Mark 1 Akurate var att AK var den mest märkbara skillnad, ADS hörbara bättre och A2200 marginal bättre.
Jag är van med den system och som en helhet, skillnaden är enormt från mark1, utan fråga! Utseende var bra, passar ihop fortförande bra med majik lådor men ser ut mer exklusive, en klass upp helt enkelt! Chassis är 3mm, mycket tyngre! Märkt inte och glömt att kolla om dom hade nya fötter på 242's och jämfört inte med Klimax men det satt en KDS på hyllan ,,, om man går bara om utseende, Klimax är en helt annan klass, bli intressant att höra hur mycket närmare Akuraten har kommit med A vs B i ljudtest! Alla kritik jag har läst och dom hus LINN, Alan med, sa Klimax är fortförande kungen!
_________________ Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com
www.linnhifi.blogspot.com
|