selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 15:02

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
PostPosted: Tue Oct 12, 2010 10:53 
Moderator
Moderator

Men har verkligen Kinos och Kisto uppgraterats något med tiden vare sig det gäller funktionalitet eller prestanda? Jag har aldrig hört något sådant. (Men hoppas gärna att jag kan ha fel!)

Dessa två kan ju avkoda massa tidigare varianter av DD och DTS, men det handlar väl knappast om dom senaste ljudformaten?

PostPosted: Tue Oct 12, 2010 15:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Men har verkligen Kinos och Kisto uppgraterats något med tiden vare sig det gäller funktionalitet eller prestanda? Jag har aldrig hört något sådant. (Men hoppas gärna att jag kan ha fel!)

Lite off topic.
Dessa två kan ju avkoda massa tidigare varianter av DD och DTS, men det handlar väl knappast om dom senaste ljudformaten?
Jag har en ganska ny (ca 2år gammal) kinos. Den har en hel del Dolby ++ II neo6 og vad det kan vara för film och musik sourroundlägen, men självklart avkodar den inte de nya HD-formaten.

Jag har hört av Linnrepresentant, HDMI-systemet tillför massa nackdelar i form av skräp/(jitter?) och det är inget Linn vill ha. Allternativt var att tillverka en riktigt bra multispelare somsjälv dekodar Blu-ray skivor och där man får skicka ut signalen med analogkablar. Ett annat alternativ att i framtiden streama HD-film/eller filmljudet, som med dagens streamers och i så fall kunna ha avkodningen i förstärkare/försteg. Det viktiga var att slippa HDMI i den form som fanns(fortfarande finns) som menades vara undermålig när det gällde ljud/musiköverföring. Detta var dock några år sedan. Efter det har jag aldrig fått andra indikationer än att det inte blir Blu-ray från Linn och att då Linn valt att använda separata streamers ligger det inte nära till med att strema filmljud för att det då skulle kräva en streamer med 5.1-7.1 osv analoga utgångar, utan de tankegångarna som en gång var hos denne representant var en slags tp-kabel rätt in i försteg, smidigt och enkelt dekoding där.

Själv tänker jag nog som så att om jag ska ha en billigare streamer eller blu-ray så räcker det gott att låta försteget använda DTS-kärna och skaffar jag en ordentlig blu-ray med riktigt bra dekoder är det endå onödigt att skaffa ett annat försteg för att dekoda det då vitsen med en riktigt bra blu-ray ofta är att kunna utnyttja dess egen dekoder och köra ut ljudet analogt.

Tillbaka til tråden:
Jag klarar knappt att vänta på information angående vilka uppgraderingar som är gjorda på ADS/D då den enligt utsago ska bli så mycket bättre i ny verision, en självklar tur till handlaren och prövlyssna så fort den kommer. Och går det att uppgradera den nuvarande spelaren/är det värt det beroende på pris. Ska ringa/eller besöka, och fråga ut handlaren här när jag får lite mer tid och se om han har lite mer inside information att lämna!

PostPosted: Tue Oct 12, 2010 17:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lite OT, så lyssna jag på en podcast där en av de stora teknikföretagen håller på att utveckla så att man kan ersätta hdmi med en vanlig nätverkskabel för överföring av ljud och bild. Perfekt för oss med Kinos.

PostPosted: Tue Oct 12, 2010 18:23 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

per wrote:

humm..tror jag är lite snurrig nu, DTS-HD HRA, DTS-HD MA och Dolby trueHD är det senaste. De näst nyaste ska det vara såklart. (jag skylle r på att jag haft min projektor nedpackad i sin kartong i 3 år nu, men den ska upp snart(fast då lär den väll va för omodern?))
Förutom mjukvara så stämmer det nog att det inte skett något officiellt med dessa produkter. Tänkte att neo6 kom efter 04-05, men så var det kanske inte.

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 11:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Mer konfirmation på Akurate serien med en ''lite tråkigt'' bild från LINN finns

http://linnhifi.blogspot.com/2010/10/ny ... erien.html

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 14:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det har spekulerats en del om huruvida en ADS 2007 skulle bli uppgraderingsbar till 2010 års modell. Med tanke på att det verkar vara ganska omfattande förändringar med såväl nytt skal som nytt moderkort (se senaste bilden) så verkar väl det mindre troligt? Givetvis spekulationer men ändå... nån som har nån annan uppfattning i frågan?

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 14:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nej håller med. Tror en uppgradering bara är att glömma.

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 14:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mmmmm, svart kretskort... niiice :D

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 16:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Linncredible wrote:
Det har spekulerats en del om huruvida en ADS 2007 skulle bli uppgraderingsbar till 2010 års modell. Med tanke på att det verkar vara ganska omfattande förändringar med såväl nytt skal som nytt moderkort (se senaste bilden) så verkar väl det mindre troligt? Givetvis spekulationer men ändå... nån som har nån annan uppfattning i frågan?
Tror inte detta är kostsamt hellre att den nya kort ska passa den gamla. Inte konkrete svar men Jag tror det går inte med uppgradering. Jag ska släppa mer väldigt intressant information så snart jag fått tillåtelse från Alan Williams! Ska ring honom på en gång!!

http://linnhifi.blogspot.com/2010/10/ny ... erien.html

// Martin

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 17:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Toppen! Det tackar vi för Martin! :)

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 18:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Nya ADS är en helt nya produkt, inte bara chassis som har bättre skydd möt styrning och mekanisk. Roligaste är en nya teknik som har reducerat, som var redan väldigt låg gitter nivå med ytterligare 50% (ungefär). Nya ADS har bättre elektronik på kortet, detta är nya kort ,,, helt enkelt den är bättre från många hål! Roligt!!

Ska fortförande inte bli så bra som KDS! Dom som har ägt båda ADS sen KDS kan säkert konfirmera vilken enormt prestanda skillnad detta är när man har levd med båda ,,, inte bara hörbara A vs B som jag kan demonstrera i butiken men en helt annan upplevelse hemma när man verkligen kan njuta på riktigt!

Jag ska ändra blogg link ( http://linnhifi.blogspot.com/ )med nya bilder så snart dom finns i min email och annonsera på tråden! Spännande ,,, jag blivit väldigt nyfiken!

// Martin

PostPosted: Thu Oct 14, 2010 13:53 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

En nya ''teaser'' bild

http://linnhifi.blogspot.com/

// Martin

PostPosted: Fri Oct 15, 2010 12:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Första bild av nya Akurate Steg!

http://linnhifi.blogspot.com/

Martin

PostPosted: Tue Oct 19, 2010 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

...

Attachments:
AkurateDS_Main_03.jpg
AkurateDS_Main_03.jpg [ 17.41 KiB | Viewed 2308 times ]
AkurateKontrol_Main.jpg
AkurateKontrol_Main.jpg [ 17.19 KiB | Viewed 2284 times ]

PostPosted: Tue Oct 19, 2010 14:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sjukt snyggt slutsteg.

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00