Hej pekka71, jag har bara lyssnat på KLIMAX TUNEBOX vid några få tillfällen, men vid ett av dessa tillfällen, så var jag med som "smakråd/hjälplyssnare" vid intuningen inför en LINN-afton på HF.
Filtren låter och funkar bra och som lite grädde på moset, så är ju justerings kontrollerna relativt lättåtkomliga, baktill på filtret.
Just en av dessa kontroller, av hur låga frekvenser som skall återges, är dessutom i 5 hz steg istf 10 hz steg som på tex monofiltren, vilket gjorde en stor skillnad vid detta tillfälle
Priset på dessa ovanliga filter beror ju enbart på vad folk är villiga att betala. Jag har blivit erbjuden att köpa dem för 20 tusen, men just då var min börs lite för tunn.
Fick jag detta erbjudande på nytt, så skulle jag nog köpa dem, men om jag fick erbjudande att köpa dem för 30 tusen, så skulle jag nog avstå och lägga pengarna någon annanstans.
Men hur mycket pengar och hur lite vett man har, är ju i högsta grad varierande, från person till person, men även "dagsformen" på ens ekonomi och samlarmani spelar en mycket stor roll
Mvh MRTweak