Symphonyno15 wrote:
Quote:
Symphonyno15, det var tråkigt att du har fått problem!
Jag har inte så mycket mer att tillägga till det som sagts, mer än en fråga: har du gjort en grundlig installation/intuning av DS-systemet? Om så, har du gjort det själv, eller har du fått hjälp av handlare/annan kunnig person? Med detta inte sagt att du skulle vara okunnig (!), men en grundlig installation ger så mycket!
Hoppas det löser sig!
Tack för uppmuntran!
Vad gäller installationen har jag inte haft hjälp av någon, annat än en kamrat med nätverksfrågor. Att intuning har en mycket stor effekt på slutresultatet håller jag med om. Ganska omvälvande effekt om man får till det ordentligt! Jag är inte okunnig vad gäller installation av hifisystem, men långt ifrån någon expert.
Det finns mycket att lära...
I det här fallet känns det dock mer och mer osannolikt att den tveksamma prestandan skulle ligga i felaktig installation. Jag har dessutom låtit Ikemin ha samma förutsättningar (placering, kablar osv) som DSn så långt det går. (nätverk blir ju svårt) I alla tester jag har gjort hittils är det en klar klasskillnad mellan DSn och Ikemin till cdspelarens fördel. (subtil ibland och överväldigande tydlig ibland)
Märkligt... 
Ologiskt eller inte... det är din upplevelse, och den är ju inte fel. Du upplever ju att din Ikemi låter bättre än din DS-spelare. Du använder ett par högtalare som tillhör samma generation som Ikemi. Hos Linn har man säkerligen försökt att få allting att låta så bra som det bara går. Detta gäller under alla år firman funnits.
Dra dina egna slutsatser, prova litet olika nyare linnhögtalare, tex majik 109. Låna hem och lyssna själv. Blir det bättre ? Låter DS-spelaren nu bättre än Ikemi, som källa ? Låter majik 109 bättre än katan med den äldre Ikemi som signalkälla ? Om det inte är så (då du provat hemma ), vad beror det på ?
Din upplevese är att DS-låter sämre än Ikemi i din setup med de högtalare du har nu.
Endera har jag rätt i mitt resonemang eller så har du fel på din DS-spelare.
Hursomhelst så är ju DS-spelaren betydligt bättre med avseende på handhavande av musikbiblioteket.