pekka71 wrote:
går det att splita denna tråd i en ny som heter"4200/keltik filterproblem" eller något liknande?
Jag kanske var otydlig i mitt förra post men de försvinnande fåtal problem som jag sett rapporterats på chakrafiltren gäller ALLA högtalartyper. Om det vore ett så stort problem som gnällspikarna på linns forum påstår borde det ju finnas massa klagomål.
Nu gör det inte det. Mitt intryck är att YTTERST fåtal filter har problem. På en helt normal nivå och därför INTE något speciellt problem.
Skulle dessutom tro att de flesta problem kommer av ovarsam installation av grejerna!Elektronik ska man ju hantera med elektronikmatta/handledsband - Bill brukar lägga ut texten avseende detta! Små statiska urladningar ska man INTE utsätta känslig elektronik.
Är sorgligt att vissa, ja jag skriver det igen, GNÄLLSPIKAR, härjar omkring på linns forum o sprida en massa löst tyckande, spekuleringar o annat trams som helt saknar verklighetsförankring!
Dessutom ges råd på saker de inte jämfört själv. Ofta har de heller inte förstått tunedem eller source first heller.
Gnällspikar... som ska köpa till lägsta möjliga pris, installera själv och har sedan mage att klaga på allt möjligt från nypris, prestanda till funktionalitet.

(hur många trådar finns det inte om DS-problem??)
Istället för att ta hjälp av en Linn ÅF som installerar korrekt, ger systemet bra kvalitet, stabil funktionalitet och
hög prestanda.
Läs därför trådar med försiktighet o ska man ha råd/tips får man lyssna på dem som inte har egen agenda utan skriver utifrån tunedem/source first aspekter OCH EGNA JÄMFÖRELSER, tex linnofil, Lejonklou o jajo för att nämna några i högen! Även om de har olika preferenser redovisas det öppet o ärligt.
Tyvärr är de FÅ liknande personer på linns egna forum
Ursäkta mitt negativa inlägg men det behövde sägas. Köp det DU vill och skulle det vara problem så fixar ju din lokala Linnhandlare det. Vi har lysande bra handlare i sverige plus några riktigt erfarna forumrävar som mer än gärna hjälper till, det ska vi vara glada för!
Lider med de stackare som har långt till en handlare och läser forum för att sedan köpa grejjer ohört - STACKARE!