Tjenare!
Relativt nygammal linn'ist som talar här
Har idag en Akurate DS/D, en Unidisk SC/D, en LK100 och ett par Majik 140 att stå på, som bakre högtalare (just nu inaktiva) har jag ett par monitor audio bronze dipoler och dom kommer jag nog behålla (dom är ruskigt diskreta och låter faktiskt över förväntan), jag kommer att köpa en matchande Majik 112 som center. Ser mycket film och måste få igång surrounden igen (krav från frun också dessutom) Kablage är idag K20 (som ska upp till K400 strax) samt black interconnect överallt annars.
Jag lånade idag hem en Majik 6100 från T&T här i stan och har suttit hela kvällen och haft haksläpp efter haksläpp i princip.. Jädrar i mig vilket steg! Den springer verkligen 8or runt LK100'an på så många vis så det är sanslöst, jag trodde inte att det skulle göra en så markant skillnad men tji fick jag och det med råge. Jag hade tidigare planerat in ett inköp av en 6100 eftersom att det är en smidig lösning med ett enda slutsteg och det är inom en rätt snäv budget men jag har börjat tänka liite längre..
En 3200 och behålla min LK100 till bakre? Är det lönt det till ett par M140+112? Nu har jag ingen riktig koll på vad en 3200 skulle kosta mig varken nytt som begat men vore det försvarbart eller är det vettigare att gå på en 6100 och sen spara till.. nåt annat? Har ärligt talat lite dålig koll på vad som är den svagare länken i min anläggning så jag vore tacksam över tankar kring det också. (förutom LK100an som uppenbarligen är en.. (förvisso bra för att vara såpass gammal men ändå numera) utdaterad trotjänare)
3200, ovanlig? Dyr? Finns den ens begad? Värd pengarna om man som sagt har en lite småtight budget?
Tacksam på förhand för kloka ord och gärna också motiveringar