Hej Hardcorelinnie, kul tråd du skapat
Jag brukar visserligen vara lite oprecis i mina uttalanden, men jag tror ändå inte att jag hävdat att en MIMIK kan fås till att klå en KDS. I och för sig, en verklig utmaning det må jag säga
Men i "verkliga livet", är en sån jämförelse av tämligen "akademisk" natur, för precis som sportis skriver, så är man inte så elak med en KDS, att man sätter den på sin subwoofer, golvet eller någon annan urusel plats.
När är det då "läge", att börja tänka på "foundation first"??
Jo dels, precis som du själv tänker, som ett otroligt pris och prestanda effektivt mellansteg för att "vässa" en ADS/D istf att köpa en KDS (eller i väntan på att ett "superfynd" uppenbarar sig på en beg. mint KDS) . Hyllan kommer ju väl till pass även senare hifilivet eller hur?
Men det är ju fler saker än bara dyra hyllor som ingår i begreppet FF så egentligen så tycker jag att man kan börja jobba med FF, på en gång när man installerar en stereo. Är du händig kan man ju bygga nåt själv eller modda Lack bord till kaffepengar samt fixa bra strömmatning etc.
På Sheraton mässan så demades ju "FF tweaks" för första gången live i Sverige. Hur det gjordes beskrev jag i den tråden. Mellan tummen och pekfingret så spenderades ca 30 tusen på att vässa en anläggning för ca 115 tusen. Min sammanlagda subjektiva upplevelse av förbättringen, är att den var mycket priseffektiv, detta trots att jag är "smått allergisk" mot svindyra koner och kvasikvantfysiska mystiska lådor, för jag gillar ju "bättre ljud nästan gratis" tweaks bäst.
Så din önskan om en guide, för när det är lämpligt att hoppa uppför de olika Harmonistegen, den besvaras väl bäst av andra än mig, men min åsikt är att ju förr man börjar att maximera prestandan på de prylar som man har, ju bättre är det. För det är ju först då, som man kan avgöra, om man "verkligen behöver" köpa bättre apparater
Soliga och varma hälsningar "från mittens rike"
Mvh MRTweak