selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 23:04

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 15:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej,

Välkomna till Peoples and Schmidt för en trevligt kväll. Alan Williams ska presentera tillsammans med mig hela DS sortiment från LINN och nya Uphorik (om leverans är i tid) phono steg. ((hört idag, Mars 7, att leverans kommer i tid, skickade från Skottland imorgon, listpris 21990 kr)).

Dem på plats Klimax 350A/dynamik, KK, KDS, ADS, MDS, MDSi, SDS, SEKRET DSi, 1.1, LP12, Uphorik, M140, M109, A242, A212, Komponent, A2200, M6100, K-Twin, AK, M-I.

Finns lite öl kvar från Maeve event ... och som vanligt, Göteborgs bästa kafe'. Finns även offerter bara på kvällen tom nya produkter och dem-ex/beg.

Välkomna! osa martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Mon Mar 15, 2010 20:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tillsammans med att släppa nya Uphorik vi erbjuda 10% från en LP12 uppgradering, exklusiva Uphorik/Lingo men allt annat ... dags för Keel eller Ekos SE?

För dom som tycker om VIT, det ska också finnas ett par nya målad, hög blank K350A (redan köpt); jag set dom idag för första gång med hög glans ... snygg, riktigt snygga!

Välkomna!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Mon Mar 15, 2010 20:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
För dom som tycker om VIT det ska också finnas ett par nya målad, hög blank K350A, set dom idag för första gång ... snygg, riktigt snygga!
Välkomna!
Målade alltså intressant! Blev det bra? Vilken färg var de från början? Och sista frågan var det dyrt?

PostPosted: Tue Mar 16, 2010 20:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Blir vi inte fler? Vita 350A är snygga!!! :shock:

PostPosted: Tue Mar 16, 2010 22:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bild! :D

PostPosted: Tue Mar 16, 2010 22:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Trevligt att ni gillar mina nyförvärv! :wink:

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 11:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack till Marin o Allan för en trevlig kväll!
Vi sista bröt upp vid ett-rycket...

Trasicander wrote:
Trevligt att ni gillar mina nyförvärv! :wink:
OJOJOJ, lätt den snyggaste Linntalaren jag sett :shock:
Stog o beundrade den länge och smekte den med ögonen på nära håll.
Helt sjukt snygg i vitt högglans (5 lager klarlack om jag hörde rätt) med svart K-array.
Otroligt bra lackning givet att det är ett efterarbete. En och annan ojämnhet (dammkorn under lacken?) men kanterna runt K-array, bashögtalare o slutstegspaketet är perfekta.
Flera klasser bättre finnish än Linns vanliga träarbeten.
Visst, har sett ett antal svarta högblanka 350 o de har liiiite bättre finnish men till över 5ggr mer kostnad :?
På 10cm håll ser man ingen skillnad.
Har inte tyckt att högglans varit snyggt på de ex jag sett i olika träslag men i vitt är de läckrare ju längre ifrån man ser dom då ljuset studsar på ytorna så dom närmast självlyser. Typ Lexus underbara vita metallic i solljus.
Helt makalöst var lacken kan göra, de ser HELT annorlunda ut jämfört med de 350 i lönn som vi demade på. Som två olika högtalare från olika tillverkare.

Tillbaks till demon, är nu andra paret K350A med Dynamik jag hört (första i känd miljö dock) och 350 behövde verkligen Dynamik för att bli bra.
Inte ens efter Klimax uppdateringen av 350 tyckte jag ett de var så bra som man skulle vilja.
Nu är det mer drag.
Dock har Martins 242 varit både mer musikaliska och välljudande i samma rum/samma KDS/KK.
Fast med dynamik i 350 har NU 350 äntligen mer bas än 242.
Innan var skillnaden liten i bas&tryck. Allt för liten jämfört med det gigantiska hoppet upp till Komri. Men dynamik fortfarande stor skillnad givetvis jämfört med Komri men nu spelar dom på låg/medel/hög volym som man kan förvänta sig av storleken.

De var helt nya så de ska nog spelas in ett kvartal innan de rättvist kan bedömmas. Kommer antagligen ut från bakvägg ett stycke då.
Fast vem tusan ska köpa dessa demoburkar utan att först lacka om dom, efter att ha sett de vita? 8)

Trasicander, kan bara säga GRATTIS!

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 11:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jorå, det var väl kul att beskåda högblanka Klimax’s Liberache-style :roll: Skojar bara.. :P Tycker faktiskt högglansvitt är mycket snyggare än svart dito, som ju också är damm-magneto. Stora tunga högtalare som svävar lite grann. Och ljudmässigt...well för att citera Alan "high level of performance" är knappast en överdrift.

Fint också att lyssna på the englishman And the scottish. En upplevelse i sig.

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 12:07 
Moderator
Moderator

sportbilsentusiasten wrote:
Helt sjukt snygg i vitt högglans...
Så pass snyggt att till och med ett par Keltik skulle göra sig fina? Vit låda med svart front då. (Lugn.. här görs inget förhastat, men nyfikenheten finns :) )

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 14:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
De var helt nya så de ska nog spelas in ett kvartal innan de rättvist kan bedömmas. Kommer antagligen ut från bakvägg ett stycke då.
Jag hade oturen att bli sjuk, så jag kunde inte komma till demon.

Sitter och tittar lite på Linns hemsida och Klimax 350A. Funderade samtidigt på ditt inlägg, Sportbilsentusiasten, där du tyckte att K350A borde "spelas in ett kvartal innan de rättvist kan bedömas".

Linn själva är av annan åsikt, att det bara skulle behövas en vecka eller två. Så här skriver dom i manualen:

"Klimax loudspeakers will function to specification from new and do not require any
specific measures for 'running in'. After you have been using your loudspeakers for a
period of time (perhaps a week or two, depending on conditions and usage patterns), the
performance may improve slightly as the drive units and other major components adjust
to their new surroundings."

Själv har jag ingen egentlig åsikt. Det bästa är om "inspelandet" går snabbt, så att man slipper vänta på det ultimata välljudet :wink:

/mvh

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

I "normala" fall så brukar 50-100h räcka för en högtalare, 3K-arrayen har jag för mig behövde längre.

Ett par veckor, 8 timmar/dag på hög volym, eller några timmar om dagen på normal volym i ett kvartal
borde dock vara hyfsat likvärdigt.

/M

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 15:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Magnus wrote:
I "normala" fall så brukar 50-100h räcka för en högtalare, 3K-arrayen har jag för mig behövde längre.

Ett par veckor, 8 timmar/dag på hög volym, eller några timmar om dagen på normal volym i ett kvartal

/M
Nja, så skriver ju inte Linn :wink: . "Klimax loudspeakers will function to specification from new and do not require any
specific measures for 'running in'. " är väl en viss skillnad mot vad du skriver skulle vara nödvändigt.

/mvh

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 15:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

torig wrote:
Sitter och tittar lite på Linns hemsida och Klimax 350A. Funderade samtidigt på ditt inlägg, Sportbilsentusiasten, där du tyckte att K350A borde "spelas in ett kvartal innan de rättvist kan bedömas".
De är givetvis grymma direkt och första veckan är viktigast men jag är nog mer noga är många andra.

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 16:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Demades inte Uphorik?

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Wed Mar 17, 2010 16:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

torig wrote:
Magnus wrote:

/M
Nja, så skriver ju inte Linn :wink: . "Klimax loudspeakers will function to specification from new and do not require any
specific measures for 'running in'. " är väl en viss skillnad mot vad du skriver skulle vara nödvändigt.

/mvh

När jag har lyssnat på Akurate-serien out-of-the-box har det inte låtit roligt. Det jag
skrev ovan var vad jag (inte Linn) ansåg vara nödvändigt.

Dessutom:
Quote:
After you have been using your loudspeakers for a period of time (perhaps a week or
two, depending on conditions and usage patterns), the performance may improve slightly
:wink:

Det är dessutom en stor skillnad i vad marknadsavdelningen skriver och hur det egentligen ligger
till. Marknadsavdelningen kan inte vara lika rättfram och kompromisslös som utvecklingsavdelningen.

/M

Last edited by M4gnetic on Wed Mar 17, 2010 16:14, edited 1 time in total.

Post new topic  Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00