Jag heter Joakim och jobbar som frilansviolinist lite överallt i landet.
Har kanske varit mest i alla Sthlms orkestrar (Över 15 år som
"konsertmästare" i Sthlms-ensemblen på slottet, 1981 spelade jag i filharmonikerna första gången etc.)
Musik är en stor del av mitt liv naturligtvis och har varit det i ca 32år - jag är 40 nu <känns helt ok>.
Många yrkesmusiker brukar få samma inställning till teknik "kontra" musik som audiofiler
- Är inte tekniken helt perfekt så hörs den och gör
det mycket mycket svårare att lyssna på musiken
(Teknik utan musik, jovisst finns det också märkligt nog, vi gillar alla lite olika saker)...
Min LP12 köpte jag ca 1982. (Nu med Cirkus, Trampolin, Ittok II och en K9)
Annars så är min anläggning en salig röra som funkar ganska bra i mitt vardagsrum ;
Ett (nytt för mig) XLPs v.3 RIAA
En NAD CD C541i
En DVD Pioneer 757Ai
En Sony DAT
allt kopplat till en Pioneer VSA-AX10i (iLink mellan DVD och stärkare låter OK!)
Carlsson OA 50.3
Dynaudio 122c och 2st 42
en B&W ASW 675 sub
en massa kul kablar etc.
Den här anläggningen jag har kostar ju ca en femtedels hyfsad fiol,
i t.ex. en orkester är de flesta instrument konstverk i stil med de allra finaste målningar (snacka om kvalitet/kultur)
så jag satsar hellre på mina instrument än på min anläggning om ni förstår hur jag menar ...
Min fiol är byggd 1762 ca och är väldigt fin, blir bara bättre ju mer den används, inte någonting har blivit bättre sedan dess (!)
Bara strängarna har blivit lite enklare att spela på (låter inte bättre)
En schysst tanke va, perfekt design oslagen i över 300 år?
Jag lyssnar på allt utom country (och den mesta svenska rocken) oftast på tallriken är kanske Yellowjackets eller US3 eller
Steely Dan men den där LP12 är ju så'n ... släng på nå't som man inte gillar och nog fastnar man där ändå ...
Kika gärna in på min hemsida
http://violinist.nu