Och, Dynamik skulle kanske vara bra men det kostar 6750kr som jag hittade närmast Umeå

lite över min budget just nu. Och jag var lite otydlig, jag har Classik Musik inte Movie men det spelar inte så stor roll.
Nej, jag tror inte att jag ska gå aktiv med mina högtalare men kanske i framtiden med nå Linns högtalare. Att lyssna innan man köper kan vara lite svart eftersom de är inte så dyra och besväret kan kännas stor för säljaren men det vore absolut bäst att lyssna innan.
Tack Tonny, jag tänkte samma och redan i måndags beställde jag ett par spikar som ska hamna under Classiken. En så länge de billigaste som jag hittade på Fynda.se bara för att kolla och de är också lite snygga.
Angående HIFI-hyllan. Min Classik stor på en vanlig TV-bänk. Men en rolig och intressant historia kan jag berätta. En gång har gett min Sambo några rosor som hamnade i en blomvas med vatten på samma TV-bänken fast i andra ändan, ungefär 1-1,5m från Classiken. Så småningom vattnet dunstade bort och rosorna torkades. Och då började det roliga, så fort jag satt på Classiken alltså bara startade den utan att spela musik så började rosorna spela sin egen musik istället

De hamnade i resonansen som Classiken orsakade, torra löv började gnida sig mot varandra eller hur man kan säga det och ljudet hördes från 5 meters håll

En häftig upplevelse. Kan rekommendera som ett test mot hyllans eller kanske fötternas resonansbarhet.