hardcorelinnie wrote:
men att det inte skulle bli klart bättre att aktivera håller jag inte alls med om
Har du jämfört eller gissar du?

Diskussionen handlade om scenariot trevägs aktiva Ninka med C4100 och ett "sämre steg". I det fallet tycker jag att det är självklart att man bör satsa på C6100 istället med intern koppling och de nya chakrafiltrena. Det behöver ju inte ens bli särskilt dyrt om man säljer det gamla steget. Diskussionen var inte huruvida aktivt med blandade steg var sämre än passivt med det bästa steget (för det är det ju självklart inte).
På Ninka kan man ju också ställa sig frågan om det blir bättre att slänga in ytterligare ett steg av sämre kvalitet och aktivera basarna separat istället för att köra tvåvägs aktivt med C4100. Båda konfigurationerna är ju aktiva. Jag skulle inte svära på att trevägs aktivt med sunksteg blir bättre.
hardcorelinnie wrote:
F.ö. är det tydligen flera som anser att 242 aktivt med 2x5125 skulle vara bättre än 242 passivt med Solo. Är det någon som tror att det blir sämre om man sätter in ett par Solo på något register i det aktiva systemet?
Nej, men det vore klart bättre med 10 solo!
/ j