Jag ber om ursäkt jag bara gissade, att din och det stora flertalet av linn användare kanske inte ännu har sett något behov av, att lägga ner någon större mängd tid pengar och energi på sin installation.
Huvudsaken är ju att det svänger och att det är kul att lyssna på musiken.
Det tycker även jag, men jag vill ha både maximalt med sväng, men även hög upplösning.
Nu är jag väl rätt så extrem åt andra hållet, med min installation.
Det kostade mig 300k innan jag kom till insikt, dvs att installationen är viktigare än apparaterna.
Det som har hänt på senare tid med alla Linns nya grejor är att upplösningen har ökat markant. Ta bara tex KEEL & EKOS SE, två saker som ger massor med upplösning.
Men tyvärr så är upplösning ett tve eggat svärd; du hör både det du gillar, mer musik, men kanske även nåt som ligger och stör & gnager i bakrunden.
Jag läste att Fredrik hade lite "bekymmer" med att spela vissa skivor när både KEEL & RADIKAL var monterat. Det kan mycket väl vara ett problem som går att korrigera med hjälp av "foundation first". För ju bättre apparater, med högre upplösning, som man har, desto viktigare blir installationen.
Att sätta sin 12:a på en vägghylla (och sedan resten av anläggningen) kan vara början på något riktigt stort

MVH MRTweak