Har just varit hos P&S några timmar o demat en sprillans Twin (iskall och tidigare ospelad) mot 2200/D (en vecka gammal) och en gammal KDS som fått Dynamik hos linn.
Jäklar va bra KDS/D "gammal" var! Borta var all kasst ljud som fanns i den nya KDS/D. Solklart bäst ljud och bäst musikalitet av alla de KDS vi testade under P&S demokvällen.
Troligen blir den ännu bättre då Dynamik PSU blir inspelad.
Först NU blev jag sugen att skicka min KDS till Linn på upgradering.
Jämförde även den gamla KDS/D med ADS/D och skillnaden är nu liknande som den var på KDS vs ADS
utan Dynamik. Dvs ADS låter poppigt, ruffligt (otydligt) men svänger inte lika mycket. (jar ju inte samma sak när vi demade ADS/D mot den nya KDS/D på demokvällen)
obs, alla DS hade Cara1. Förvånande nog hade Linn inte petat in Cara1 på KDS/D men det fixade Gustav i butiken innan vi startade demon.
Över till Twin...ja jäklar vad snyggt den låter!! Men 2200/D är mer musikalisk

och var mer dynamiskt poppig men som med ADS ruffligare i ljudet. Twin är lika analogt insmickrande lent äkta i klangen som KDS och KK. Klimaxgrejjer låter bara SÅ underbart "rätt" och okonstlat äkta..
Men Twin blev bättre ju mer vi spelade, den var ju iskall och med 0 timmars gångtid.
Får göra om testet om några veckor. verkar som att Klimaxgrejjerna behöver mer inspelning än andra produkter, speciellt med Dynamik.
Tror även Twin hade haft fördel av att ha KK istället för som nu AK. Då hör man än bättre hur snyggt den låter.
Men trots den gamla KDS/D är det inte samma magi som det varit i butiken, dock klart närmade nu.
Var tvungen att ösa lite när jag kom hem o spela Hell Bells som vi spelade i butiken. Lyckades få ena steget att slå av efter en timmes ösande AC/DC, premiär för mig.

Har aldrig hänt under mina 20+ Linnår. Är det någon som försöker hinta mig om att det behövs dynamik i stegen
De hade fått in sin KK i svart med Dynamik.

Habegär!
Helt rätt med silverknappar. Snygg kontrast.
Vågar man släpa med sin KK o jämföra?
Martin&Gustav - koppla in KK och börja spela in den
Hoppet upp från AK torde vara avsevärt gör att skillnader i källa/slutsteg lättare hörs.
Tack grabbar för demon! Visst är det underbart med musik, kul hobby vi har.