Quote:
Är det t.o.m så att Sneaky med Cara är jämförbar med MDS i tidigt utförande (bute heter det va?)??
Intressant fråga, när det gäller utrustning överlag så blir vissa musikstycken fallgropar och svåra att hantera "rätt"...dessa brukar vara bra om man snabbt vill belysa skillnader mellan tex olika signalkällor. För egen del så har jag ju på gott och ont lärt mig rätt väl hur en och annan låt funkar resp inte funkar och när man helt plötsligt inser att en enklare källa helt plötsligt inte har några problem alls med att klara komplexa passager som inte var helt självklara innan uppgraderingen och att låten i fråga helt plötsligt bara är helt fantastisk och fullständigt självklar...tja, då gillar jag det! Att sneakyn sedan har fått mycke mer pondus och tryck (dynamik!) är en ren bonus...
Men för att återgå till frågan, om den spelar som en tidig Majik med äldre programvara...vem vet!? Inte otänkbart men vem känner sig manad att jämföra och varför, Majiken har oxå klivit framåt så skillnaden består! Oavsett, att köra Sneaky som en stand alone med ett par vettiga högtalare ger nog antagligen en häftigare musikalisk resa än snart (hur snart?) vilken cd som helst i kombination med valfri kontrol/playback...tex hade jag inte velat byta ut den och vara tvungen att enbart använda min Uni 2.1 som musikkälla någemer oavsett vad jag kopplar den till. Skillnaden är såpass stor idag hemma mellan dem och det är värt att nämna att 2.1 spelar riktigt bra ändå, ända tills man jämför...

anders@digitalinterior.se