selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 20:09

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 04, 2009 13:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

...eller så är det så att ersättare till Kinos och Kisto är på väg, och det är sålt för få
för att Linn ska kunna räkna hem nya nätdelar till dessa?

/M

PostPosted: Tue Aug 04, 2009 22:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

TMV wrote:
http://www.tonlaget.com/index.html: Vid köp av en ny Linn apparat så får du en DYNAMIK uppgradering till en produkt du redan äger - utan extra kostnad.

Gäller detta alla butiker?

Gäller det om jag köper nya högtalare (109, 140...)?
Det gäller alla butiker och alla produktor i majik, akurate och klimax serien inklusiv högtalarna! Det gäller existering kunde (nya eller begagnads köp) och krävs en serial till din äldre produkt för bestelning. Fantastic att köpa en nya majik centre till exampel för 8995 och få en gratis psu (dynamik) värde 6750. Vi har lite extra offert med aktiv kort som vi kör samma tiden på slutstegor men annars du få samma från alla butiker! Jag är inte sekert om andra butiker ska lämna timmar kostnad för installering!

Du kan också bestel dynamik till 5125 och 2250 men ser ut som du måste vänta tills 5. Sept för läverans.

Alla DS, ADS, KDS, MDS har nu efter en väcka kommit på gång ... grömt! Finns endå mindre ''background sound'' och result blivit mer musicalist ren ljud och bara music ... Inte mer information men lättare att lyssna till och förstor. Background ljudet har försvunit så mycket att man höra finger tryck på basen som man hört inte föran dynamik med några låter. Helt klart stort förbätring med ADS den vinner för mig justnu ... mycket bätre kalt från lådan en den utan dynamik! Försteg är lika bra och samma förbätring! Fortforande slutsteg är storsta result ... en helt nya maskin! Lyssnad till bar 2200 och Majik-I ... båda är guld! Öpenbart förbätring! Om jag hinner jag ska kör 6100 imorgon!

MVH Martin P.S. nån dag jag ska prova Svensk spellcheck ;)

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 00:55 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Har idag beställt en majik DS med dynamik och får en dynamik till 2250. Lyssnade på Akurate DS utan dynamik, som jag har hemlånad. Tack Martin
Skillnaden är inte så mycket. man får en "billig" AKDS med majik dynamik. Lyssnade även på en klimax DS och vill inte göra det på 20 år igen då ekonomin inte är vän med den.

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 08:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad roligt freddan och grattis.Sitter oxå med en MDS och en 2250 utan dynamik så du får komma med en rapport sedan om vad du tycker.

Edit.
Föresten du kan gärna låta bli för det blir nog bara dyrt för mig :wink:
Quote:
Fantastic att köpa en nya majik centre till exampel för 8995 och få en gratis psu (dynamik) värde 6750
Kanske om man köper två majik center och säljer k110... :)

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 10:39 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

freddan wrote:
Har idag beställt en majik DS med dynamik och får en dynamik till 2250. Lyssnade på Akurate DS utan dynamik, som jag har hemlånad. Tack Martin
Skillnaden är inte så mycket. man får en "billig" AKDS med majik dynamik. Lyssnade även på en klimax DS och vill inte göra det på 20 år igen då ekonomin inte är vän med den.
Finns det alltså dynamik till 2250 oxå?
Har inte riktigt fattat exakt vilka produkter som kan uppgraderas....

PostPosted: Wed Aug 05, 2009 11:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

som postats tidigare i center tråden.http://www.linn.co.uk/summer_promo_terms

PostPosted: Thu Aug 06, 2009 19:36 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Tack.

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 13:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Det var nån som frågad efter Dynamik för Unidisk 1.1
Det är detsamma som finns för ACD och klart för att bestel ... MVH Martin

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 13:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

json du måste skriva här sen om din uppfattning av 2250/D Har en 2250 själv men frågan är om det är värt att uppgradera med dynamik eller gå på ett par 200w chakra i stället ?

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 14:54 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

@Pär

Ska försöka! Dock kommer den att användas tillsammans med aktiva kort till en ny högtalare jag just beställt så vi får se hur det går att testa.....

Vad gäller prisvärdhet så "får" jag den förhoppningsvis tack vare deras sommarkampanj (om inte så blir det inte nån uppgradering nu..... nybeställningen räcker som utgift just nu).
Jag har dock en 2250 till och frågan är väl där om det är vettigt att uppgradera. Visst är säkert en 200w chakra betydligt bättre, men den är ju lite dyrare också..... :wink:

Men en dynamik kan kanske höja andrahandsvärdet en del om inte annat. Visst, det räcker ju inte för att motivera utgiften helt, men om det då dessutom blir "tillräckligt" stor förbättring medan man har kvar den så....

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 18:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

json wrote:
@Pär

Ska försöka! Dock kommer den att användas tillsammans med aktiva kort till en ny högtalare jag just beställt så vi får se hur det går att testa.....

Vad gäller prisvärdhet så "får" jag den förhoppningsvis tack vare deras sommarkampanj (om inte så blir det inte nån uppgradering nu..... nybeställningen räcker som utgift just nu).
Jag har dock en 2250 till och frågan är väl där om det är vettigt att uppgradera. Visst är säkert en 200w chakra betydligt bättre, men den är ju lite dyrare också..... :wink:

Men en dynamik kan kanske höja andrahandsvärdet en del om inte annat. Visst, det räcker ju inte för att motivera utgiften helt, men om det då dessutom blir "tillräckligt" stor förbättring medan man har kvar den så....
VAr skulle Dynamik uppgradeig göra sig bäst tror ni på Akurate CD,Akurate Kontrol,Majik 6100?

Mike

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
VAr skulle Dynamik uppgradeig göra sig bäst tror ni på Akurate CD,Akurate Kontrol,Majik 6100?

Mike
Tänk source-first och börja med Akurate CD! Dock kommer den göra grym skillnad på alla komponenter och slutsteget kommer "höras" mycket. Så självklart ska du ha tre dynamik!

/ Jacob

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 20:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hur som helst så ska det bli spännade att se vad dynamiken gör med min MDS sen får vi se om det blir att uppdatera 2250 eller byta mot något chakra steg. Aktivt är väl målet (M109) c6100 med chakra och dynamik skulle sitta som en smäck =) Men passiva 2250 med dynamik kanske är ett steg på vägen.
Vi får se..

PostPosted: Fri Aug 07, 2009 23:53 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

peoplesandschmidt wrote:

A: En av mina favorite kunder har bestelt dynamik för C-Movie! Jag tror det kommer att bli mycket bätre men jag ska svara på riktig ner det är installerad och vi prov lysna! MVH Martin ...
Glöm inte bort denna rapport... Väntar med spänning!

PostPosted: Sat Aug 08, 2009 23:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

HerrJanzon wrote:
peoplesandschmidt wrote:

A: En av mina favorite kunder har bestelt dynamik för C-Movie! Jag tror det kommer att bli mycket bätre men jag ska svara på riktig ner det är installerad och vi prov lysna! MVH Martin ...
Glöm inte bort denna rapport... Väntar med spänning!
Forlåt Herrjanzon men vi har set in dynamik i C-movie men haft inte en ögonblick för att prov-lysna. Vi kör dynamik kväll på onsdag och ska ha C-movie/D och vanligt C-movie med 140, 109, 126 och nya 112 .. håpas för soundcheck på Måndag .. jag ska skriva om dätta efteråt!

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 911 Next

All times are UTC+02:00