selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 611 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jul 13, 2009 16:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Ingen på forumet som hört dem eller har trovärdig andrahandsinformation om hur stor förbättring det handlar om? Har ju gått snart två veckor sedan den här tråden skapades..

Någon som vet när svenska handlare får in dessa i butikerna?
Än så länge är det enda jag sett denna kommentar (signaturen StudioAV) eget forum: http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 8#pid31238. (Obs också Gilad Tiefenbruns kommentar senare i tråden ang utvecklingen och lanseringen av Dynamik.) Lite sommarstiltje i många av butikerna månne?

PostPosted: Wed Jul 15, 2009 23:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Linncredible wrote:
Sony wrote:
Ingen på forumet som hört dem eller har trovärdig andrahandsinformation om hur stor förbättring det handlar om? Har ju gått snart två veckor sedan den här tråden skapades..

Någon som vet när svenska handlare får in dessa i butikerna?
Än så länge är det enda jag sett denna kommentar (signaturen StudioAV) eget forum: http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 8#pid31238. (Obs också Gilad Tiefenbruns kommentar senare i tråden ang utvecklingen och lanseringen av Dynamik.) Lite sommarstiltje i många av butikerna månne?
Hej, Vi skulle ha våran först dynamik produktor senare nästa vecka! Classic Movie, KDS, ADS, MDS, Majik-I, A-kontrol, 2200 och kanche even klimax radikal! Jag tror inte allt kommer på en gång men mest ellerfal! Boka en tid eller din eget event för att prova! Ex-dem finns - självklart med gratis dynamik upgradering! Ner allt finns vi ska göra en event med eget erbudande övanför och med LINN's dynamik Augusti erbudande ;) ... håpas inom 10 dager! MVH Martin ...

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Jul 16, 2009 09:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
...klimax radikal!
What?! :shock:

Radikal är ju typ en månad gammal.. de ändrar väl inte den redan??!

PostPosted: Thu Jul 16, 2009 16:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

teatime wrote:
peoplesandschmidt wrote:
...klimax radikal!
What?! :shock:

Radikal är ju typ en månad gammal.. de ändrar väl inte den redan??!
Ursäkt! Jag prata bara om Klimax låda! Stress inte ;)

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Sun Jul 19, 2009 20:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ingen som fått någon info om hur bra denna uppgradering är än, och vart den gör störst nytta källa eller slutsteg?

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue Jul 21, 2009 09:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag fick just svar från min Linn-handlare på frågan om han hört Dynamik, här är svaret för de som kan tyska:
"Ich habe das Netzteil gehört. Noch nicht am Akurate DS, aber am Klimax DS. Der legt nochmal
gewaltig zu. Und an einer Endstufe. Eine Majik kommt dann auf das Niveau einer Akurate.
Der Akurate DS soll in der Tat nahezu einem Klimax DS ebenbürtig werden.
Ich bekomme für alle meine Vorführgeräte die upgrades anfang August."
D.v.s. ett Majik slutsteg lyfter till Akurate nivå och en Akurate DS nästan till Klimax DS. Det blir alltså mycket spännande i Augusti, bara att börja spara direkt ;-)
Till dig som frågade om det gör mest nytta i källa eller slutsteg: källa naturligtvis.

Björn

PostPosted: Tue Jul 21, 2009 10:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tendaberry wrote:
Jag fick just svar från min Linn-handlare på frågan om han hört Dynamik, här är svaret för de som kan tyska:
"Ich habe das Netzteil gehört. Noch nicht am Akurate DS, aber am Klimax DS. Der legt nochmal
gewaltig zu. Und an einer Endstufe. Eine Majik kommt dann auf das Niveau einer Akurate.
Der Akurate DS soll in der Tat nahezu einem Klimax DS ebenbürtig werden.
Ich bekomme für alle meine Vorführgeräte die upgrades anfang August."
D.v.s. ett Majik slutsteg lyfter till Akurate nivå och en Akurate DS nästan till Klimax DS. Det blir alltså mycket spännande i Augusti, bara att börja spara direkt ;-)
Till dig som frågade om det gör mest nytta i källa eller slutsteg: källa naturligtvis.

Björn

Åhhh betyder det att när jag väl börjar bli nöjd med anläggningen kommer jag känna att jag måste köpa 4Dynamik enheter (källa/försteg/2slutsteg) Blir väl att spara in till ett Dynamik till ADS'en iaf...

PostPosted: Tue Jul 21, 2009 22:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Inga kommentarer á la Keel och Uni 1.1 kring huruvida det är ocker att sälja en nätdel
för nästan 7.000kr? ...d v s mer än tre gånger så mycket som medel-Svensson lägger
ner på h e l a sin stereo...

/M

PostPosted: Wed Jul 22, 2009 17:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tvärtom tycker jag till skillnad från Keeluppdateringen att denna uppdatering verkar mycket prisvärd.
Med Keels prissättning skulle denna ljudförbättring troligen hamna på 20-30kkr (vilket i och för sig vore absurt med tanke på att man infört den som standard på alla produkter utan att höjja priset)
Troligen är Linn Dynamik till och med billigare att tillverka än den gamla nätdelen...

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Wed Jul 22, 2009 19:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tendaberry wrote:
Björn
Jag är ingen tekniker, men måste det nödvändigtvis vara så att det självklart att byte till en annan strömförsörjning är bättre hos källan? Eller kan det vara så att olika elektronik är olika känsligt för hur bra strömförsörjningen är? Eller att kraven på strömförsörjninganra är olika? (Andra märken har ju enorma enheter till sina slutsteg, men oftast inte till sina CD-spelare) Eller kan det också beror på hur mycket bättre en ny strömförsörjning är jämför med den tidigare (jag förmodar, utan att veta, att Linn inte alla Linns switchade strömförörjningar är identiska), och kan det bero på tex val av högtalare? Ja, jag vet som sagt inte. Men kanske det kan vara bäst att provlyssna olika alternativ innan man bestämmer sig.

Ang priset och ev ocker, så tycker jag snarare, baserat på den knapphändiga info som finns rörande förbättringarna, att Dynamik verkar vara närmast ett fynd. Att kunna höja tex en Majik DS till Akurate DS (som det sades ovan) för bara 7tkr låter ju fantastiskt, och hur många skulle inte ha köpt en Majik som låter så mycket bättre för 7 tkr extra om den möjligheten funnits när man köpte sin ursprungliga Majik DS. Sedan kan man ju alltid tycka att det är lite retligt och oturligt om man har köpt ngt precis före en uppgradering, men i just det här fallet fick man väl då en Dynamik för 3,5 tkr, vilket ju är väldigt rimligt tycker jag. Och man kan ju faktiskt vänta lite, man behöver ju inte rusa iväg och köpa Dynamik till varenda låda i hyllan, utan ta det lite då och då. Och om man tittar på vad Naim:isterna betalar för sina -Cap lådor, så framstår det ju som ännu bättre.

PostPosted: Wed Jul 22, 2009 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tror ni man får behålla sina gamla nätdelar?
I så fall skall jag testa en sådan till min Headline

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Wed Jul 22, 2009 23:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har, när det begavs, bytt från vanlig trafo till Brilliant både i Karik och Kairn och där var det så att det gjorde mest i Karik dvs källan. Din gamla nätdel är ju din egendom så den har ju ingen rätt att ta ifrån dig anser jag.

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 04:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
Ang priset och ev ocker, så tycker jag snarare, baserat på den knapphändiga info som finns rörande förbättringarna, att Dynamik verkar vara närmast ett fynd.
Precis, men de kvalitativa förbättringarna brukar ofta hamna i skuggan av spekulationer kring tillverkningskostnad och dyl.

/M

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 05:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Förr, när jag bytte upp mig från en Linn LK 280 till en Spark (en separat låda som ersätter den interna strömförsörjningen), så fick man behålla den gamla nätdelen. Av någon anledning ville handlaren dock gärna ha en sådan så jag fick rätt bra betalt för den i inbyte.

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 16:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Det handlar väl egentligen bara om ifall priset är ett utbytespris eller ett
försäljningspris. Mest troligt så kommer väl antagligen de gamla nätdelarna
att hamna hos återvinningen.

/M

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 611 Next

All times are UTC+02:00