Tendaberry wrote:
Till dig som frågade om det gör mest nytta i källa eller slutsteg: källa naturligtvis.
Björn
Jag är ingen tekniker, men måste det nödvändigtvis vara så att det självklart att byte till en annan strömförsörjning är bättre hos källan? Eller kan det vara så att olika elektronik är olika känsligt för hur bra strömförsörjningen är? Eller att kraven på strömförsörjninganra är olika? (Andra märken har ju enorma enheter till sina slutsteg, men oftast inte till sina CD-spelare) Eller kan det också beror på hur mycket bättre en ny strömförsörjning är jämför med den tidigare (jag förmodar, utan att veta, att Linn inte alla Linns switchade strömförörjningar är identiska), och kan det bero på tex val av högtalare? Ja, jag vet som sagt inte. Men kanske det kan vara bäst att provlyssna olika alternativ innan man bestämmer sig.
Ang priset och ev ocker, så tycker jag snarare, baserat på den knapphändiga info som finns rörande förbättringarna, att Dynamik verkar vara närmast ett fynd. Att kunna höja tex en Majik DS till Akurate DS (som det sades ovan) för bara 7tkr låter ju fantastiskt, och hur många skulle inte ha köpt en Majik som låter så mycket bättre för 7 tkr extra om den möjligheten funnits när man köpte sin ursprungliga Majik DS. Sedan kan man ju alltid tycka att det är lite retligt och oturligt om man har köpt ngt precis före en uppgradering, men i just det här fallet fick man väl då en Dynamik för 3,5 tkr, vilket ju är väldigt rimligt tycker jag. Och man kan ju faktiskt vänta lite, man behöver ju inte rusa iväg och köpa Dynamik till varenda låda i hyllan, utan ta det lite då och då. Och om man tittar på vad Naim:isterna betalar för sina -Cap lådor, så framstår det ju som ännu bättre.