selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 23:27

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next
Author Message
PostPosted: Tue Jun 02, 2009 10:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
men jag har inte haft samma kaosartade upplevelse av DSköpet som vissa.
Men det är historier som de du refererar till som får mig i alla fall att tänka: "jag är på en nivå att jag kan installera ett modem och det här verkar j-t krångligt och massor av folk har upplevt problem. Det är nog bäst att jag väntar ett tag tills saker har lugnat sig, allt är ordentlig utprovat. Under tiden kanske det också dyker upp andra alternativ som kan vara enklare att sköta".

Visst, kanske jag är den ende som ryggar tillbaka av att läsa trådar där hälften av orden består av datatermer och där folk verkar väldigt frustrerade, men personligen gör det att jag nog väntar ett litet tag. Om man inte har prylarna framför sig, så kan man ju inte heller se om manualen är tillräckligt bra eller eller inte. Kanske är det så att de som haft problem inte har läst manualerne, eller så är manualerna för övergripande och förutsätter förkunskaper över min förmåga.

Det är ju helt klart att serverspelare är framtiden och Linn har ju verkligen brutit isen, men jag ska nog vänta tills nästa generation kommer som är mer anpassad för sådana som jag som inte är så intresserade av datorer.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 10:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Personligen var det väl egentligen bara att plugga in DS:en och köra, förutom ett litet debackel med brandväggen. NAS:en var lite bökigare kanske.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 10:52 
Ny Medlem
Ny Medlem

monkeydevil wrote:
Nej det stämmer att jag inte kände till den, men du får gärna länka ändå
Den här kanske kan ge något?

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Main_Page

/Micke

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 11:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jo den sidan har jag varit inne på, även om det var ett tag sedan nu. Tack ändå.
Dokumentet sportis surrade om har jag missat däremot. Ligger inte ute någonstans vad jag har sett i alla fall. Verkar ju vara typiskt intressant information i det.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 12:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag fick lägga minst 30h arbetstid för att få mitt DS-system att fungera, det har dessutom strulat vid några tillfällen efter det. Jag fick inte med en enda instruktion överhuvudtaget förutom från handlaren. Det enda som följde med var en CD-skiva med Linn GUI och Linn config.
Om man inta är redo att lära sig en del om datorer så kommer det bli svårt att underhålla sitt system.
Det gick att hitta info om vilka produkter som Linn rekommenderade på Linns hemsida, men Konfigureringsfilen till EAC fick jag från handlaren.
Jag hade tex inte en aning om att det överhuvudtaget fanns ett Linn config när jag startade mitt system.
Är man bra på datorer och nätverk, visst inga problem, annars blir det lite bökigt, visst kan handlaren rigga hela systemet, men du får ändå problem när du tex skall byta NAS, dator, router, GUI osv. Skall man ringa sin handlare då?
Jag inser dock att Linn har varit tvungna att välja denna väg för alla alternativ hade varit sämre och man hade lätt hamnat i en situation där hela utvecklingsavdelningen blivit en dator och mjukvaruavdelning.

Jag tycker att det är jättelätt att byta bromsar på min bil, men jag inser att detta är näst intill omöjligt för många människor, vi är bra på olika saker helt enkelt :wink:

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 13:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Word.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 13:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

OpenKnekt wrote:
monkeydevil wrote:
Nej det stämmer att jag inte kände till den, men du får gärna länka ändå
Den här kanske kan ge något?

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Main_Page

/Micke
Denna URL ger lite av vad som finns i pdf'en men inte allt.
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/N ... Components

Mail skickad med filen. Kan du dunka upp den på forumet?
Skickade med en mängd annat matnyttigt som inte finns på LINN web men osäker om man ska sprida till viss del gammal info... Ta o kolla. Det du tycker är matnyttigt kan du lägga ut.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 14:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Är man bra på datorer och nätverk, visst inga problem, annars blir det lite bökigt, visst kan handlaren rigga hela systemet, men du får ändå problem när du tex skall byta NAS, dator, router, GUI osv. Skall man ringa sin handlare då?
Ja det tycker jag, helt klart!

Bökigt är det oavsett hur bra man är på PC/nätverk då det är ju inte DÄR det som tar tid att få till är.
Twonky, rippning och UPnP var nytt för mig och även om man inte behöver lära sig hur UPnP funkar, så behöver man sätta upp NAS/Twonky och få fart på rippningspgm.
Var på dessa två saker jag fick lägga tid.

Att koppla ihop lite cat5 mellan grejjerna är ju enkelt och man behöver i regel inte konfa en switch i standardutförande. Har man ett standardnätverk så delas även IP ut automatiskt.

PS jag vet hur man byter bromsar/däck men inte tusan vill man göra det!!
Mao vore smutt om Linn tog fram konfigfiler för ReadyNAS/Twonky på samma sätt som de gjort EAC så man slapp pilla med det själv.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 14:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack Jan!

Attachments:
Klimax_DS_system_requirements.pdf [21.75 KiB]
Downloaded 62 times

Last edited by monkeydevil on Tue Jun 02, 2009 14:27, edited 1 time in total.

PostPosted: Tue Jun 02, 2009 14:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack Jan!

PostPosted: Wed Jun 03, 2009 12:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag körde igång DS:en i går kväll igen (jag har inte fått det att fungera samtidigt som internet ännu, vet inte om jag ska bry mig om det innan jag har en NAS).

Nu lät det faktiskt väldigt väldigt bra! :D Den enda skillnaden från förra gången (förutom att det var natt) var att jag har satt på fyra såna fötter som sitter under Lejonklous produkter istället för de där fötterna som man skruvar på sidorna.

PostPosted: Wed Jun 03, 2009 20:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Nu lät det faktiskt väldigt väldigt bra! :D Den enda skillnaden från förra gången (förutom att det var natt) var att jag har satt på fyra såna fötter som sitter under Lejonklous produkter istället för de där fötterna som man skruvar på sidorna.
Kul att det låter bättre! :) (snart kommer du att sitta till sent på natten och rippa CD!) Innan jag köpte min DS så hade jag nästan slutat att köpa CD, men nu köper jag en del igen. Nu blir det: Gammal musik på Vinyl och ny på CD. Perfekt kombination!

PostPosted: Thu Jun 04, 2009 09:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Hur bra är songbook och Kinski?

Hur många album/artister ser man vid scrollning, får man bra överblick?
Finns det effektiva sökfunktioner?
Kan man sätta in låtar i spellistor eller favoriter?
Är det korta svarstider?
Vilka mer funktioner finns som är bra?

Vad funkar sämst, förbättringspotential?
Någon som har koll på detta? :)

PostPosted: Thu Jun 04, 2009 19:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Kul att den har kommit igång och låter riktigt bra. Det verkar ju konstigt att Linn har satt så dåliga fötter på Sneakyn att bara genom att byta ut dessa så går det från halvrisigt till fantastiskt. Kan det vara så att den har stått igång ett par dagar och att det kan göra att den låter betydligt bättre än om man drar igång den direkt och iskall från kartongen?

PostPosted: Thu Jun 04, 2009 20:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tror inte det, det var ett demoex så den borde vara inspelad redan och den stod ju inkopplad flera timmar innan jag lyssnade på den första gången. Jag tror inte att lådan och fötterna har varit något fokus när det kommer till sneaky, i alla fall inte ur ett ljudkvalitetsperspektiv. Den går ju att montera på högkant också.

Post new topic  Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10 11 Next

All times are UTC+02:00