Jag fick lägga minst 30h arbetstid för att få mitt DS-system att fungera, det har dessutom strulat vid några tillfällen efter det. Jag fick inte med en enda instruktion överhuvudtaget förutom från handlaren. Det enda som följde med var en CD-skiva med Linn GUI och Linn config.
Om man inta är redo att lära sig en del om datorer så kommer det bli svårt att underhålla sitt system.
Det gick att hitta info om vilka produkter som Linn rekommenderade på Linns hemsida, men Konfigureringsfilen till EAC fick jag från handlaren.
Jag hade tex inte en aning om att det överhuvudtaget fanns ett Linn config när jag startade mitt system.
Är man bra på datorer och nätverk, visst inga problem, annars blir det lite bökigt, visst kan handlaren rigga hela systemet, men du får ändå problem när du tex skall byta NAS, dator, router, GUI osv. Skall man ringa sin handlare då?
Jag inser dock att Linn har varit tvungna att välja denna väg för alla alternativ hade varit sämre och man hade lätt hamnat i en situation där hela utvecklingsavdelningen blivit en dator och mjukvaruavdelning.
Jag tycker att det är jättelätt att byta bromsar på min bil, men jag inser att detta är näst intill omöjligt för många människor, vi är bra på olika saker helt enkelt