ulfbnilsson wrote:
Visst, man kan tycka att jag som kund har fel eller har orimliga krav, för att jag inte vill köpa deras nuvarande lösning, men problemet som uppstår för både mig och Linn är ju eftersom jag bara är "normalkunnig" när det gäller datorer, så köper jag (eller alla andra i min situation) inte deras produkt vilket ju är en förlust för oss båda.
Ulf, notera att bara för att jag tycker debatten blivit snedvriden...att det per automatik INTE innebär att jag tycker att kunderna har fel/har orimliga krav.
Och bara för att jag kan se från företagets perspektiv, INTE innebär att jag tappat kundens perspektiv.
Linn har ju på inget sätt lanserat DS klockrent, men jag har inte haft samma kaosartade upplevelse av DSköpet som vissa.
De saker du tar upp (tredjeförsäljning mm) är synnerligen relevanta.
Men nu är det tredje gången jag får läsa detta i denna tråd. (av andra utöver dig alltså)
Quote:
Allt detta borde kunna lösas om Linn har klart definierade produkter man rekomenderar kombinerat med en väldigt väldigt bra manual för hur man går tillväga med just de komponenter man rekomenderar.
Istället för svepade formuleringar, har ni som kritiserar Linn läst/installerat ReadyNAS/EAC etc och vilka problem har iså fall manualerna?
I min KDS manual står det hur man ska koppla ihop nätverket (bilder), hur man konfar ReadyNAS, hur man tankar ned/installerar/konfar Twonky plus samma sak med EAC.
Därefter står det hur man ska göra med "wireless control point" att .NET 2.0 behövs på PC'n som ska ha LinnGUI/Linnconfig
En specific punkt i anvisningarna börjar så här "The Linn GUI and Linn Config must be given firewall permissions to allow them to operate."
Manualen fortsätter med att steg för steg visa hur Linnconfig konfas.
det finns även en pdf "Requirements and specifications for a Klimax DS system
This document provides details on the non-Linn components and software
that are required for a Klimax DS system"
Där funktionen av de ingående delarna (NAS etc) förklaras överskådligt.
Samt en lista på NAS, switch, version av Twonky/rippningpgm som Linn har validerat funka med DS.
Dokumentet avslutas med en detalerad lista krav på komponenter oma man INTE väljer de rekomenderade NAS, switch PDA etc...
Finns även dok på exakt hur media data (taggar) ska vara för att DS ska funka optimalt så man kan använda valfri rippning/mediaserver...
Finns även länk till UPnP dokument där man kan läsa på om det om så önskas.
Separata dokument finns hur man installerar i tex Nokia PDA för styrning av DS
Då frågar jag - VAD är det som är kass med dokumenteringen?