Bill50x wrote:
Fortfarande; Linn har testat massor med grejor i sitt lab, annars skulle dom inte fått sina DS-burkar att fungera. Att förmedla kunskapen vidare till kunderna, antingen i direkta köpråd eller som fungerande produkter borde inte vara något som helst problem.
Suck...
Bill, som jag skrivit flertalet gånger, de GÖR ju det! Är ju inte bara jag som kommit fram till att ReadyNAS och Netgears switchar är de bästa...som av en outgrundlig anledning är de som rekommenderas av Linn på deras web.
Samma gäller EAC. Dunkar man in Linns konfigfil kan man börja fixa klart anständiga rippar ljudmässigt.
Jacob, de säljer även NASar med musik förinstallerat. Om man nu vill komma igång snabbt.
Bill50x wrote:
Vad jag inte förstår är att Linn, som annars är ganska kompromisslösa, helt plötsligt lägger sitt välljud i andras händer. Det finns ju tom flera på detta forum som luftat sin besvikelse över att deras DS-inköp inte ens låtit lika bra som existerande CD-spelare. Och först efter mekande med inställningar, byte av kablar, rippat om osv så har det börjat låta anständigt. Om Linn värnade om sina kunder skulle dom leverera något redan från början som åtminstone lever upp till säljsnacket.
/ B
Tror inte jag läst om någon som använd de av Linn rekommenderade grejjerna som haft dessa problem ELLER haft en säljare som installerat systemet, konstigt
Är det någon som monterar ihop sin 12a själv utan KOLL/erfarenhet?
Tycker denna DS debatt är märklig. Ingen tycks reagera på att 12or behöver experter för att prestera.
Christian är ett BRA exempel på en förutseende kund. TROTS egen kompetens förbereder han sig innan leverans.
Jag dunkade in Linnconfig/LinnGUI/EAC på min laptop och testade om min PC kunde styra&spela hos Anders i butiken.
Tog någon minut innan jag hade kontakt med Anders WLAN och sedan = ok funkar
Min NAS förinstallerades hemma, jämför med Anders NAS i butiken = ok
Min DS testades i butiken innan jag tog hem den (nätverkkabel i baksidan, spela) = ok funkar
Kopplade in allt hemma, funkade närapå direkt.
Hade med mig Anders låneNAS hem - utifall...
Förberedelse spar tid!
Eller så köper man Anders DS-paket!
Eller så väntar man på att Anders kommer hem och installerar. (vilket jag givetvis inte ville, man vill ju komma igån på stubben)
OBS att jag tycker att Linn kunde gjort ett bättre jobb med manualer som tidigare sagt men tycker dabatten blivit snedvriden.
Personligen är jag glad att linn (de är rätt få på R/D) satsade mest tid på kvaliteten än försakade den för att fixa till universums bästa dok/user interface.
Ni hade de lite otur (kan man skriva så när han som utvecklade GUI omkom?

)
Nu finns ju Kinsky som är riktigt bra!
MEN. Linn ska ha rättmätig kritik för att INTE styrt upp handlarna bättre

de skulle fått utbildning i LAN, brandväggar etc etc PLUS krävt att handlare kvalificerade sig att sälja DS med att erbjuda (som Anders) kringutrustningspaket, dok på egen hemsida samt installationshjälp. Nu slarvas det otroligt tydligen!
Dessutom då Sneaky säljs utan support är givetvis kraven MYCKET högre på dok där.
snabb kommentar till
Christian.
Du har koll på hur man driver företag ser jag
Har varit med och drivit upp några företag i mjukvarubranchen globalt och det som visade sig mest effektivt är exakt linns approach.
(förutom att linn missat att hålla järnkoll på ÅF med utbildning/certifiering/bra ÅFdok&back support samt TUFFA krav för att få sälja)
Att ha en lysande kompetent ÅF är kritiskt.
Låt mig avsluta med att fråga varför så många köper prylar från en ÅF som inte ger 100% stöd?