sportbilsentusiasten wrote:
tycker kritiken mot DS installationen är lite orättvis..
Köper man de produkter som linn rekommenderar finns ju steg-för-steg manualer.
Och till EAC har ju linn en konfigfil som ställer in allt för att passa DS.
Däremot skulle det finnas en "DS for dummies" där linn gick igenom nätverk, rippning, brandväggar mm som kan stöka till det, OM man ej har koll på det då vissa manualer förutsätter viss kunskap.
Håller i viss mån med dig. Men. Vid varje teknikskifte finns det alltid människor som inte vill, har lust eller kan följa med. Vill man ha dessa människor som kunder ska man göra det så lätt som möjligt. Egentligen gäller det alla andra människor också.
Jag minns för länge sedan när jag fick ett nytt modem (för internetuppkoppling) från en ISP. Med modemet följde en instruktion om hur jag skulle konfigurera modemet för att det skulle fungera. Detta var en instruktion som gällde oavsett vilken dator eller (Windows) operativsystem du använde. Med detta paket följde det även med en installationsdiskett som du först skulle installera och därefter skulle du göra alla ändringar som stod i manualen. Min fråga då (typ 1996 eller så) var, varför var inte dessa ändringar gjorda redan på installationsdisketten?
Likadant känner jag det idag när man köper en dyr produkt som ska spela upp ens musik - och man ska vara näst intill dataadministratör för att få det att fungera! Att behöva läsa 50 sidor manualer och ha långtgående datakunskaper för att överhuvud få igång en apparat är bara såååå dåligt.
Köper jag en DS (från Linn eller någon annan) så ska det räcka med att det finns en källa som har mina filer samt en nätverksanslutning (tråd eller trådlöst) så ska det fungera automatiskt. Möjligen med någon fråga om jag accepterar anslutningen.
/ B