jajo wrote:
Kör Kinsky till en början. Det är ganska kass men bra för att testa att allt funkar.
Ok. Istället för Twonky antar jag? Vad är det egantligen det programmet gör? Är det från det man spelar upp låtarna sen? Vad gör i så fall LinnGui? Kan man strunta i det ena? Linn Gui och Linn Config kastar en verkligen tillbaks till Windows-95 tiden. Det var länge sedan jag kände ett aånt intensivt hat mot en dator som jag gjorde igår.
jajo wrote:
Kör du en Twonky på din dator eller hur har du styrt upp det?
Jepp! nu är det kopplat som "simple setup" i manualen laptop - router - Sneaky. Men med tanke på att jag satt hela kvällen igår utan att få ett enda pip ur den så börjar jag tvivla på att det är värt att "testa" den. Det kanske är bättre att styra upp det med NAS och allt på en gång.
sportbilsentusiasten wrote:
Inte bara förmodlingen, blinkande lampa = ingen IP.
Är JUST detta som en handlare skulle kunna berätta på ett par minuter
En switch brukar inte ge IPadresser. hade du köpt en ReadyNas skulle detta inte hänt då den har en DHCP server inbyggd (Som ger ut IPadresser)
En router ger också i regel ut IP...
Aha! Så om jag köper en NAS så behöver jag inte blanda in routern?

Det vore skitbra, vi har nämligen inget teleuttag i rummet där Sneakyn ska stå, så det blir att köpa långa sladdar annars.
Som jag skrivit många gånger, följ de rekomenderingar Linn har avseende hårdvara och följ manualerna som finns. Där står det exakt hur man får Readynas/switch/DS/LinnGUI/Linnconfig att snacka, samt rippning med EAC.
"Exakt" är tydligen ett relativt begrepp. Jag börjar undra om jag är den första som gör det här utan att vara varken ingenjör eller systemvetare?
Använder man andra grejjer eller annan nätverkarkitektur behöver man veta lite mer om nätverk/Twonky mm.
Hjälper tillom du vill, skicka PM
Tack för erbjudandet! När jag känner att jag har fattat tillräckligt för att ställa några vetiga frågor kommer jag garanterat att utnyttja det.