Har lite vaga idéer om att uppgradera lite grand. Har en liten budget ( 6-7 000) och har ett antal val framför mig att ta ställning till. Vad jag har tänkt mig är följande:
1, Köpa två par silverkablar så att det blir silver kablar rakt igenom hela systemet
2, Köpa nya aktiva kort typ chakra till slutstegen, har idag två LK 85 or
3, Dra in jordat till systemet.
Dessa val är vad jag står mellan. Det finns dock ett till men det går lös på lite mer än vad budgeten tillåter. Det är att köpa ett slutsteg till. Men eftersom det för med sig kringkostnader i form av nya högtalarkablar samt ett nytt rack så faller detta. Ekonomin tillåter det inte helt enkelt.
Idag har jag silver mellan Ikemin i Kollektorn. Mitt system är annars: Ikemi, Kollektor, Pekin, samt två slutsteg och jag har aktiv drivning till mina Ninka som har stenfot.
Min lilla undran vad ger bäst resultat
Är mest inne på att köpa två par silver kablar till så att det blir silver rakt igenom. Det skulle rymmas inom budgeten samt att det verkar vara den naturliga vägen att gå om man så säger.
Alternativ 2 innebär helt enkelt att jag byter ut dom aktiva korten jag har idag till ett par nya chakra kort. Det är lite bökigare eftersom jag får skicka slutstegen till Anders på Tonläget som kan montera in korten.
El alternativet är att dra jordad kabel direkt till stereon. Detta innebär mer arbete och eftersom jag bor i en hyreslägenhet så måste jag installera jordat i hela vardagsrummet där stereon står. Prismässigt ligger detta alternativ ok till. Även om jag spontant tycker att det är att slösa med resurser lite grand. Har nämligen en ruskig massa uttag i vardagsrummet och varje uttag måste bytas om det skall bli jordat överallt i det rummet.
Ni som har silver rakt igenom idag ge gärna lite feedback så att jag lättare kan ta ställning till vad som blir bäst egentligen ... Eg är det stor skillnad på IC Black och Silver ? Det var länge sen jag köpte min nuvarande silver mellan Ikemin och Kollektor men skillnad var det allt. Tanken skulle kunna vara att köpa två par nya silver kablar och flytta den jag har idag till att gå mellan bassteget och Kollektorn så får jag fräscha kablar mellan slutstegen och Kollektorn samt mellan Ikemi och Kollektor.
Avslutningsvis: Det kanske finns ngt annat alternativ som jag inte har tänkt på ?! Men åter igen budgeten är begränsad tyvärr men det är bara att gilla läget. Ngt vill jag göra frågan är bara vad ?