Mindrunner wrote:
Har själv lyssnat på XTZ med Primare det var ingen "höjdare" men bakom Linn prylar
så tycker jag inte att XTZ 99.36 gör bort sig i alla fall för den prisnivån...
Jag kan tänka mig att valet av elektronik kan spela väldigt stor roll. Tex tidigare innan Linns nya högtalare kom, så rekomenderade vissa engelska hifibutiker B&W 805s (som f.ö. ansågs svagare än XTZ 99.26 av ngn tidskrift) tillsammans med Klimaxprylar. Jag har inte hört den kombinationen, men det är ju en väldigt analytisk högtalare och jag har hört den med annan elektronik och då lät det oerhört kallt. Men jag kan mycket väl tänka mig att en sådan avslöjande högtalare, om den föds med riktigt bra elektronik som tex Linn, ocks kan "avslöja" hur bra den elektroniken är och få det hela att låta väldigt bra.
Så kanske är det så att högtalare som låter dåligt med dålig elektronik, gör det för att de avslöjar det dåliga, men om den får bra elektronik, så kan det kanske bli ngt fantastiskt bra av det? Så verkade det ju i alla fall vara med 805:orna. Sedan finns det säkert högtalare som låter dåligt med all form av elektronik, men alla kansket inte är sådana?