selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 11:52

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Sneaky DS på Espek
PostPosted: Wed Apr 22, 2009 08:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
don Tomaso wrote:
Jag är väldigt skeptisk till Kikkin, SC duger gott som försteg
åt mig.
Vad är du skeptisk till?
Skeptisk till att Kikkin är bättre än SC som försteg sen känns det som jag vill ha kvar digitalingångar för XBox 360 och lite annat än bara DS-spelare. Självklart ska man lyssna själv men just nu har jag bara läst här på forumet om Kikkin samt hört från några jag litar på och åsikten går ganska starkt isär. Skulle jag kunna leva med en ingång så skulle jag lyssna själv såklart och bilda mig en egen uppfattning

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 09:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
henriklh wrote:
don Tomaso wrote:
Jag är väldigt skeptisk till Kikkin, SC duger gott som försteg
åt mig.
Vad är du skeptisk till?
Skeptisk till att Kikkin är bättre än SC som försteg.
Slipsik är under alla omständigheter "i klass med" Akurate kontrol, jag tycker att den är klart bättre. Men det finns ju alltid variationer mellan exemplar, ta Linnofils ADS t.ex. Inspelningsvariation är en annan aspekt att ta hänsyn till. Prestandan går som en berg-och-dal-bana under första tiden. Testa själv tycker jag, Stefan kör med en som volym till sin SC tror jag?

Ursäkta om jag förolämpar ditt omdömme, med det råkar inte vara ToT som står för baktalandet?

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 09:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Skeptisk till att Kikkin är bättre än SC som försteg
Fråga Stefan här på forumet, han har kikkin som försteg till sin SC. (SC kvar som signalväljare.) Jag har fått intrycket att han är mycket nöjd med sin investering! Kikkin ÄR mycket bättre än SC!

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 09:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vi tar inte det här som en Kikkin/Slipsik tråd tack, vi nöjer oss med att jag behöver fler ingångar än en och att jag vill ha kvar min SC :)

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 10:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ursäkta Tomas om jag kommenterar en lite detalj men jag kan inte låta bli...
Quote:
Ursäkta om jag förolämpar ditt omdömme, med det råkar inte vara ToT som står för baktalandet?
Jag har väldigt blandade intryck efter den tid jag gjorde jobb åt T&T, finns mycke (ibland för mycket!) som inte är bra och det finns en del som är bra med den butiken. Dock så har kunden alltid i slutändan haft möjlighet att jämföra produkterna under så bra förutsättningar som man kunnat ge samt att musiken alltid funnits i fokus...de val de allra flesta kunder gör där baseras på lyssningsintrycken när det väl kommer till kritan. Ingen har då blivit hindrad under min tid att få jämföra...och testats har det gjorts, åt alla håll o kanter...
:)

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 13:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Självklart ska man lyssna själv men just nu har jag bara läst här på forumet om Kikkin samt hört från några jag litar på och åsikten går ganska starkt isär.
Hej don Tomaso! Ursäkta ännu ett inlägg om detta.

Eftersom du är kritiskt lagd skulle jag bli väldigt glad om du ville testa en Kikkin kopplad till TV OUT på din SC. Alltså kopplad så att du behåller SC:ns alla ingångar (analoga och digitala) och enbart byter dess volymkontroll mot en Kikkin. Jag har full förståelse för att du inte tycker att det är rätt produkt för dig, så du får returfrakten betald så att det inte uppstår några kostnader för dig.

Jag sätter stort värde på kritik, för den hjälper mig att göra produkterna bättre. Vad gäller Kikkin har jag fått några mycket viktiga kommentarer kring handhavandet, vilka bland annat ledde fram till bättre kvalitet på ljuset som kommunicerar volym och att den klarar fler sorters fjärrkontroller.

Men ljudmässigt har den negativa återkopplingen från de som lyssnat varit väldigt sparsam. Hittills har alla utom en jag lånat ut Kikkin till valt att behålla den. Jag vill gärna höra från de som har kritiska synpunkter på ljudet, oavsett om de tillämpar Tune Method eller inte! Hälsa gärna det till dem du nämner som varit negativa, för jag har inte hört ifrån dem.

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 15:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Hej don Tomaso! Ursäkta ännu ett inlägg om detta.

Eftersom du är kritiskt lagd skulle jag bli väldigt glad om du ville testa en Kikkin kopplad till TV OUT på din SC. Alltså kopplad så att du behåller SC:ns alla ingångar (analoga och digitala) och enbart byter dess volymkontroll mot en Kikkin. Jag har full förståelse för att du inte tycker att det är rätt produkt för dig, så du får returfrakten betald så att det inte uppstår några kostnader för dig.

Jag sätter stort värde på kritik, för den hjälper mig att göra produkterna bättre. Vad gäller Kikkin har jag fått några mycket viktiga kommentarer kring handhavandet, vilka bland annat ledde fram till bättre kvalitet på ljuset som kommunicerar volym och att den klarar fler sorters fjärrkontroller.

Men ljudmässigt har den negativa återkopplingen från de som lyssnat varit väldigt sparsam. Hittills har alla utom en jag lånat ut Kikkin till valt att behålla den. Jag vill gärna höra från de som har kritiska synpunkter på ljudet, oavsett om de tillämpar Tune Method eller inte! Hälsa gärna det till dem du nämner som varit negativa, för jag har inte hört ifrån dem.
Wow vilken respons det kallar jag kundservice och en genuint intresse för kunder och att förbättra sig. Jag ska fundera på ditt generösa erbjudande men just nu går det inte ens fast jag skulle vilja har ju inget slutsteg.

De jag menade var inte att dom var negativa utan tyckte att Kikkkin och andra produter från Lejonklou var fantastiskt bra och prisvärda men de tyckte inte att tex Kikkin alls kunde mäta sig med Akurate Kontrol utan var mer jämförbara med de enklare förstegsdelarna hos Linn. Då går ju åsikterna starkt isär och det bidrar tilll att jag är skeptisk. Hursomhelst så har jag inget på fötterna och ångrar så här i efterhand det jag skrev då det egentligen var ogrundat och byggde på hörsägen. Återkommer i ämnet om jag nappar på Lejonklous fina erbjudande i framtiden eller om jag får chansen att höra på Kikkin på annat sätt.

Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00