henriklh wrote:
Det är ju under all kritik.
Alltså jag fattar inte varför folk fortsättar handla i där? Servicen är usel, de missköter konsekvent reklamationsärenden och de kan inte ens få till ljudet i sin egen butik?
Kan bara hålla med. (Det var säkert mer än 10 år sen jag var där, så jag har inga egna färska erfarenheter.) Men det är väl avståndet till närmaste konkurrerande butik de lever på? Tacka vet jag Tonläget! Norrlänningar är säkert välkommna att handla där också. I.a.f. begagnat. Tråkigt om det får efterverkningar för Pekka71, att han har skrivit om sina upplevelser här. Med den handlaren verkar det som att man inte kan vara säker på att de hanterar kritik på rätt sätt.
Jag var själv och handlade i en butik där jag för säkerhets skull kollade köpvilkoren på hemsidan innan jag handlade. När jag sen skulle utnyttja reklameringsrätten fick jag till svar att det som står på hemsidan INTE gäller. Istället gäller det som står på kvittot, dvs att det INTE gick att reklamera... Praktiskt att man kan få reda på det EFTER köpet! Efter en hel del tjafs med en otroligt snorkig expedit så gav jag upp. Hon hänvisade bl.a. till att de var en enkel kvartersbutik och skulle inte ha råd om kunderna fick reklamera varorna. Intressant nog säger de på hemsidan att de är störst i Sverige... I.a.f. till sortimmentet. Kommer jag att handla där igen? Nej så f-n heller! Sätter inte min fot där igen och rekomenderar alla att aldrig handla på Webhallen!
Jag har också handlat en Kairn på Stereokompaniet en gång som var misstänkt billig. Den visade sig vara kass, och när jag skulle reklamera den (mindre än 2 år gammal, garanti) så sa innehavaren att han skulle äta upp sin hatt om det var fel på den. Efter mycket tjat så fick den åka till Linn. Mycket riktigt så konstaterades felet lätt av Linn... Jag hade redan tidigare haft en dålig köpupplevelse där. Köpte en Lingo 1 till min bror och betalade extra för expressfrakt. (Han var i Sverige och behövde få den innan han åkte hem till USA.) Stereokompaniet skickade den som vanligt 3 dagars postpaket, trots att jag begärde och betalade extra! Istället för gratis i en resväska så kostade det en tusenlapp i flygfrakt till USA... Inte konstigt att det gick dåligt med affärerna. Men där slipper vi alla köpa igen. När ska folk förstå att service lönar sig?