selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Sat Mar 28, 2009 19:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Kan du inte låna hem 6100:an och 109:orna typ över en helg?
Mycket möjligt att jag hade fått det, men jag frågde aldrig, fick mera känslan av jag stält till med nog mycket onödigt arbete redan

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Sat Mar 28, 2009 20:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Var där och lyssnade idag. Håller i princip med dig och jag blev inte speciellt imponerad. Visst lät det ok men det kändes inte som wow det här skall jag ha. I och för sig är rummen inte så bra på Tot så det blir sannolikt mycket bättre i hemmiljö. 109:orna är bättre men aktiva Katan är inte fy skam. Jag tycker nog att Katan har något odefinierbart som tilltalar mig (känsla?) och det har inte alla högtalare.

Är det inte bättre för dig att sikta högre mot A212 alt M140.

PostPosted: Sun Mar 29, 2009 10:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker du kan kräva mer av din handlare än så och nu fick dom ju iofs till en demo (till slut)

Dock tror jag inte du blir nöjd med 109 vad du än driver dom med, vänta till rätt tillfälle att klippa ett par Akurate 212. Det är väl dom du egentligen vill ha?

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 09:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Mycket möjligt att jag hade fått det, men jag frågde aldrig, fick mera känslan av jag stält till med nog mycket onödigt arbete redan
Bara genom att man får en sån känsla säger ganska mycket om servicen från det företaget.I en perfekt värd borde alla ha samma service som Fredrik Lejonklou. När jag beställde min kikkin tex vart jag lite fundersam för det inte någon faktura med. Fredrik tyckte det var självklart att man först måste prova produkten hemma och vara nöjd med den innan man betalar den.
Så Har man köpt varor för en kvarts miljon så tycker jag iaf att man förtjänar LITE service och good will. Är det inte kunderana man lever på :?:

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
fick mera känslan av jag stält till med nog mycket onödigt arbete redan
Det är ju under all kritik.

Alltså jag fattar inte varför folk fortsättar handla i där? Servicen är usel, de missköter konsekvent reklamationsärenden och de kan inte ens få till ljudet i sin egen butik? Detta hör man år efter år av kund efter kund.

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 13:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Går det att köpa direkt från Lejonklou? Eller måste man köpa via återförsäljare?
Skulle gärna slippa det...

När det gäller Linn prylar eller annan utrustning så kan jag personligen tänka mig att köpa prylarna var som helst i sverige eller utomlands eller E-BAy.. men just den där delen med lyssningsjämförelser är ju lite knepig om man inte får lyssna ordentligt och just på den uppsättning av apparater man är intresserad av. Speciellt när det handlar om priser på denna nivå. Där fyller den lokala butiken en funktion men i övrigt så ser jag inget behov av den :?

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 14:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Det är ju under all kritik.

Alltså jag fattar inte varför folk fortsättar handla i där? Servicen är usel, de missköter konsekvent reklamationsärenden och de kan inte ens få till ljudet i sin egen butik?
Kan bara hålla med. (Det var säkert mer än 10 år sen jag var där, så jag har inga egna färska erfarenheter.) Men det är väl avståndet till närmaste konkurrerande butik de lever på? Tacka vet jag Tonläget! Norrlänningar är säkert välkommna att handla där också. I.a.f. begagnat. Tråkigt om det får efterverkningar för Pekka71, att han har skrivit om sina upplevelser här. Med den handlaren verkar det som att man inte kan vara säker på att de hanterar kritik på rätt sätt.

Jag var själv och handlade i en butik där jag för säkerhets skull kollade köpvilkoren på hemsidan innan jag handlade. När jag sen skulle utnyttja reklameringsrätten fick jag till svar att det som står på hemsidan INTE gäller. Istället gäller det som står på kvittot, dvs att det INTE gick att reklamera... Praktiskt att man kan få reda på det EFTER köpet! Efter en hel del tjafs med en otroligt snorkig expedit så gav jag upp. Hon hänvisade bl.a. till att de var en enkel kvartersbutik och skulle inte ha råd om kunderna fick reklamera varorna. Intressant nog säger de på hemsidan att de är störst i Sverige... I.a.f. till sortimmentet. Kommer jag att handla där igen? Nej så f-n heller! Sätter inte min fot där igen och rekomenderar alla att aldrig handla på Webhallen! :twisted:

Jag har också handlat en Kairn på Stereokompaniet en gång som var misstänkt billig. Den visade sig vara kass, och när jag skulle reklamera den (mindre än 2 år gammal, garanti) så sa innehavaren att han skulle äta upp sin hatt om det var fel på den. Efter mycket tjat så fick den åka till Linn. Mycket riktigt så konstaterades felet lätt av Linn... Jag hade redan tidigare haft en dålig köpupplevelse där. Köpte en Lingo 1 till min bror och betalade extra för expressfrakt. (Han var i Sverige och behövde få den innan han åkte hem till USA.) Stereokompaniet skickade den som vanligt 3 dagars postpaket, trots att jag begärde och betalade extra! Istället för gratis i en resväska så kostade det en tusenlapp i flygfrakt till USA... Inte konstigt att det gick dåligt med affärerna. Men där slipper vi alla köpa igen. När ska folk förstå att service lönar sig?

Attachments:
File comment: Kundvård? (Från den underbara siten: http://www.despair.com http://www.demotivators.com/viewall.html )
Kundvård.JPG
Kundvård.JPG [ 80.99 KiB | Viewed 1970 times ]

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 14:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil wrote:
Jag var själv och handlade i en butik där jag för säkerhets skull kollade köpvilkoren på hemsidan innan jag handlade. När jag sen skulle utnyttja reklameringsrätten fick jag till svar att det som står på hemsidan INTE gäller. Istället gäller det som står på kvittot, dvs att det INTE gick att reklamera...
Du menar väl bytesrätt här? Som konsument kan man alltid göra en reklamation upp till tre år efter köptatum.

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 16:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Går det att köpa direkt från Lejonklou? Eller måste man köpa via återförsäljare?
Är du intressard av någon av Lejonklous produkter skicka ett mail eller pma Fredrik så löser det sig nog.

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 17:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Quote:
Är du intressard av någon av Lejonklous produkter skicka ett mail eller pma Fredrik så löser det sig nog.
Jepp, jag har för mig att han t o m har nämnt det i någon tråd här på Selleri.

/M

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 21:20 
Site Admin
Site Admin

Sondek wrote:
Jag skickade ett mail till Fredrik och vips var det extra julafton ett par dagar senare, om än med ett litet paket (fattade inte att Kikkin var sååå liten). :mrgreen: Så visst går det bra.

PostPosted: Wed Apr 01, 2009 21:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nä kikkin är inte stor men det rymms jäkligt mycket välljud i den :D

PostPosted: Thu Apr 02, 2009 01:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mina produkter finns för närvarande i två svenska butiker: Tonläget i Göteborg och HiFi Butiken i Östersund. Är man inte kund hos någon av dem går det att beställa direkt från mig.

Det går att prova hemma i två veckor innan beslut behöver fattas om köp eller retur.

PostPosted: Thu Apr 02, 2009 15:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Mina produkter finns för närvarande i två svenska butiker: Tonläget i Göteborg och HiFi Butiken i Östersund.
Hmm, jag var in på ToT häromdagen och såg då två Lejonklou-burkar där i ett skåp. Men de är kanske bara är inne för demo?

PostPosted: Thu Apr 02, 2009 16:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Hmm, jag var in på ToT häromdagen och såg då två Lejonklou-burkar där i ett skåp. Men de är kanske bara är inne för demo?
Stog två där..... en av dom står numer hemma hos mig :?

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00