Bill50x wrote:
Vad som förvånar mig är att riaan monteras på Trampolinen. Eftersom tonarmskablarna löds direkt på Urikan så blir ju slutmontaget av spelaren ganska besvärligt.
Jag gissar att man har möjlighet att trycka dit kontakten på armen genom ett hål i Trampolinen. Det står ju att vi mjölkkor måste köpa en ny sån också. Så varför inte en med ett hål så att det går att trycka i och skruva fast kontakten? Är Linn lite justa så sitter den nya T-kabeln fastlödd på Urika när man köper den. Men det förvånar mig inte om man måste "köpa till" den också. Ny Trampolin och ny T-kabel, det blir 6000 kr till, i spannen under den snart sinande kon...
Bill50x wrote:
Någon som vet, är Urika ett rent mc-steg som Linto eller kan den även hantera mm?
Ja, som jag har förstått det. Det står inte alltid nämnt, men jag har sett det ett par gånger. Jag tror att Linn utgår från att det bara är de
fina MC kunderna som har råd. De behöver inte ens nämna det. Begreppet MM skulle nog svärta ner pressreleasen...
Jag tror inte Lingo/Linto försvinner, iaf inte Lingo. De är för oss Kreti och Pleti... Möjligtvis om det i framtiden kommer en Sneaky Radikal som kombinerar Radikal och MM steg i en Sneaky låda till lågt pris.
(Säger jag bittert, för att jag inte har råd med Radikal/Keel/Ekos SE etc. ...
)