Kunde helt enkelt inte låta bli utan det hamnade aktiva stereokort hos mig genom lite byteshandel. Då var steget alldeles för nära för att gå aktivt så jag började hålla utkik efter ett till slutsteg och en fräsch 5125 dök hastigt upp så nu är det aktiv drift hemma. Kör med nya chakrakort till diskanten inmonterat i Majik-I samt bas/mellan stereokort i 5125 slusteget...kombinationen är riktigt riktigt lyckad och rekommenderas varmt om man vill få en relativt prisöverkomlig aktiv setup som lirar bättre än jag vågade hoppas på...
Aktiv drift är inte dumt helt enkelt! Chakra på diskanten ger verkligen bra släpp i musiken och jag får helt klart en del "xx array" vibbar över hur det lirar. Man tänker inte på vad som spelas utan man bara uppslukas helt enkelt. Även fast jag hunnit montera och rigga ett och annat aktivt system så är det lika kul varje gång att få uppleva hur ruskigt mycke det gör för flytet och drivet i musiken...2.1'an är i sammanhanget en riktigt kapabel källa som jag blir mer och mer nöjd med. Oavsett hur många DS spelare som finns så är det verkligen bra känsla nu i musiken. Gäller som vanligt att allt får rätt förutsättningar för att lira ordentligt...
Fast, jag är ju onekligen nyfiken på vad en Akurate DS skulle kunna ställa till med...
Min LP12 har oxå hittat ett nytt hem, känns lite tråkigt för det är en grym spelare! Men det ger sig, just nu känns det som en befrielse att slippa vara lite orolig för den med tanke på småfolk och husdjur. När tillfället är rätt så kommer jag börja kika efter en ersättare och tills dess får de svarta plattorna vila i tryggt förvar...blir abstinensen för stor så finns det kanske ställen där det går att plinga på för lite lyssning!
anders@digitalinterior.se