selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: Sun Feb 22, 2009 21:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Admin borde inte den här tråden flyttas till Övrigt?

PostPosted: Mon Feb 23, 2009 08:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Spännande med Lejonklous alla nya produkter och av forumets reaktioner verkar dom otroligt bra :)

Lite saknar jag utförligare rapporter från jämförelser folk har gjort. Nu står det mest nått i stil med:
"Kikkin krossar Akurate Kontrol" etc

PostPosted: Mon Feb 23, 2009 16:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag vet inte om någon har påstått att Kikkin "krossar" Akurate kontrol? Jag har gjort jämförelsen och tycker att Kikkin är bättre, men att säga att den "krossar" är nog att ta i. Jag kan däremot tänka mig att skilnaden mellan Kikkin och Majik kontrol (en jämförelse som kanske ligger närmare till hands med tanke på priset) upplevs som rätt stor.

För övrigt så finns det väl flera ganska utförliga recensioner skrivna framförallt av linnofil? Kolla också vad Christian just skrev om Slipsik och Kikkin.

Själv kör jag ju med Slipsik 4 och Kikkin och är mycket nöjd :)

PostPosted: Tue Feb 24, 2009 11:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Don Tomaso mitt tips till dig är att låna hem ett ex av kikkin och testa själv. Det är väl upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Men de flesta på forumet är väl rätt övertygad om att kikkin är en grym produkut så det ger väl en fingervisning iaf. Det enda som talar emot kikkin är väl just att den bara har en ingång. Innan jag köpte min kikkin hade jag en 5103 med en massa ingångar. Detta försteg tyckte jag var riktigt bra när jag bytte in det mot en kollektorII.

Köpte en majik ds i sommras och använde 5103an som försteg. Dsen var grym så otroligt mycket mer spelgjädje än min gamla Ikemi. Hade i denna stund ingen aning om hur bra försteget i Dsen var så jag bestämde mig för att testa.
Det roliga var att jag blev väldigt förvånad över resultatet. Ljudbilden vara så annorluda väldigt dynamiskt och tyckte det lät väldigt bra. Men om det var bättre eller sämre än 5103 hade jag svårt att avgöra. Mer dynamik JA men kanske något sämre tunedem. Hur som helst hade jag inget behov av ett hemmabioförsteg så jag bestämde mig för att det inbygda försteget får duga tills vidare. Hade då hört att Lejonklou höll på med försteg som skulle vara riktigt bra.

När jag sedan fick hem kikkin kopplade bort dsens volymkontroll och kopplade in den vart jag grymt förvånad. Att gå från passivt till aktivt känns nästan som en mindre prestanda ökning. Än att koppla in kikkin :D
Har dock inte jämfört kikkin med nyare linn försteg(majik akurate) men det känns som att inte det behövs för dom är ändå så pass mycket dyrare..

PostPosted: Tue Feb 24, 2009 19:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär: Jag är väl inte direkt intresserad själv att köpa Kikkin eller någon annan Lejonklou-produkt. Jag har ingen vinylspelare och åtminstone två källor så det passar inte mina behov. Fast jag är allmänt intresserad och klart det skulle vara kul att lyssna, åtminstone för att bilda sig en egen uppfattning. Du skrev ju ett bra inlägg nu och sen jag sist skrev har jag hittat flera andra bra korta utvärderingar och kommentarer.

Henrik: Se ovan :) Christian och Linnofil (och många andra) verkar supersålda så ingen tvekan att de gillar Kikkin:

Hursom är det bara att gratulera Lejonklou till framgången

PostPosted: Tue Feb 24, 2009 22:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Dom enda som är glad att kikkin bara har en ingång är väl linn. :wink:Personligen skulle jag lätt kunna betala dubbla priset om det fanns fler ingångar med bibehållen prestanda.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00