Don Tomaso mitt tips till dig är att låna hem ett ex av kikkin och testa själv. Det är väl upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Men de flesta på forumet är väl rätt övertygad om att kikkin är en grym produkut så det ger väl en fingervisning iaf. Det enda som talar emot kikkin är väl just att den bara har en ingång. Innan jag köpte min kikkin hade jag en 5103 med en massa ingångar. Detta försteg tyckte jag var riktigt bra när jag bytte in det mot en kollektorII.
Köpte en majik ds i sommras och använde 5103an som försteg. Dsen var grym så otroligt mycket mer spelgjädje än min gamla Ikemi. Hade i denna stund ingen aning om hur bra försteget i Dsen var så jag bestämde mig för att testa.
Det roliga var att jag blev väldigt förvånad över resultatet. Ljudbilden vara så annorluda väldigt dynamiskt och tyckte det lät väldigt bra. Men om det var bättre eller sämre än 5103 hade jag svårt att avgöra. Mer dynamik JA men kanske något sämre tunedem. Hur som helst hade jag inget behov av ett hemmabioförsteg så jag bestämde mig för att det inbygda försteget får duga tills vidare. Hade då hört att Lejonklou höll på med försteg som skulle vara riktigt bra.
När jag sedan fick hem kikkin kopplade bort dsens volymkontroll och kopplade in den vart jag grymt förvånad. Att gå från passivt till aktivt känns nästan som en mindre prestanda ökning. Än att koppla in kikkin
Har dock inte jämfört kikkin med nyare linn försteg(majik akurate) men det känns som att inte det behövs för dom är ändå så pass mycket dyrare..