Christian wrote:
hardcorelinnie wrote:
Din LP12.a går ju inte av för hackor så det är väl ingen våldsam uppoffring att sitta still i båten!?
Nej, det är de såklart inte
Tack för alla kloka råd som har kommit fram i tråden så långt!
En idé som jag har funderat på är att delfinansiera en Keel med Cd´n och byta ut Cd´n till en Squezeebox. Den används ändå mest för bakgrundsmusik när vi har gäster etc.
Om man kan leva med att skifta kablar (och jag vet inte om man kan det eller inte) så kan Exotiken bytas till Kikkin + Slipsik, dom tillsammans är nog bättre. Kanske, kanske kan man få loss lite pengar genom detta också.
Jag håller med hcl, det är knappast värt att sälja 2250 och Espek, det är nog en av de alltså mest prisvärda playback - kombinationerna idag (=dåligt betalt i förhållande till prestandatapp). Slipsik + Kikkin blir ju bättre än Exotik såklart, men du
tjänar nog inte så mycket på det bytet?
Jag skulle nog helt enkelt spara till Trampolin2 och Keel.
Fast å andra sidan, om du släpper CD helt, säljer Majik CD (12'?), Espek (10?), och 2250 (kan du kanske få 12' för då de ar ovanliga just nu och mycket eftertraktade), då har du ju en Keel! Sen köper du Trampolin2, Slipsik och Kikkin, två LK100 + ett par aktiva Tukan eller Kelidh med stenfötter. Linnofil kommer snart att rekommendera Unik, men man ska nog ha rätt läggning för att stå ut med dem (säger jag utan att ens ha hört dem)
Oups! Jag glömde Sizmik! Med den går det nog ihop helt och hållet, eller så säljer du den istället för 2250?
LP12 - Keel/Trampilin2/Ekos2/Adikt - Slipsik - Kikkin - 2250 - Tukan, det kommer att bli superbra (men inte helt gratis)! Om du känner att du inte kommer att ha så mycket pengar över att satsa på stereon på ett tag så är det kanske inte så dumt?