Stephan wrote:
Det finns en stor fördel med Majik 109!
Man kan driva dem aktivt med ett C6100 slutsteg!
Det kan man inte med K110, tyvärr.
Det kan man visst! Det är bara det att man måste komplettera med 2 kanaler till!

Skämt å sido så är det väl ingen vettig människa som driver ett par Komponent aktivt? Jag såg en uppsättning chakrafilter till K.110 på eBay en gång. Trots att de gick ut i två omgångar så hittade de inga köpare. Hade de bara haft ett vettigt utgångspris hade jag köpt dem och byggt egna slutsteg/tunebox. Men att köpa 8 kanaler chakrasteg för Komponent? Det kan inte vara vanligt.
Klart du ska dra järnet TONNY!
Ska bli kul att höra vad du tycker om uppgraderingen Pär.
För den som missat det så spelade jag inte sönder mitt element, utan "sprängde" det genom att slå på ett svagt slutsteg (LK100) kopplat till ett försteg med volymen i botten! (Och en DS med rullande spellista på förstegets ingång...) Linn anger klokt nog minimieffekt på sina högtalare, inte maxeffekt. Det är disten som dödar, inte effekten, precis som Hardcore säger. Men jag fattar fortfarande inte varför det ska vara tre gånger så dyrt att byta sitt mellanregisterelement på Komponent som det är på Komri. Helt sjukt!
Appropå Komri så verkar allt OT snack ha skrämt bort honom från tråden... Blev det några Linn högtalare för dig Komri?