selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:43

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Jan 19, 2009 22:34 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Som sagt kommer detta att vara ett hot/konkurent mot Katanen eller vad tror ni?
Är det konkurerande högtalare? prisklassen är ju rätt lika nyprismässigt!!
är själv grymt sugen på ett par begade Katan för att börja nån stans :)

saxsat från taktoton;s hemsida.

NYHET !! Linn Majik 109

Blunda när du provlyssnar Majik 109 och du tror att du lyssnar på stor golvhögtalare! Majik 109 ger mycket musik, ljud som fyller rummet som ingen annan kompakt högtalare i prisklassen.

Den perfekta introduktionen till Linns prestanda, Majik 109.

Pris: 11450:-

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 22:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Konstigt, sa de inte att 109:orna bara var skräp jämfört med Katan? :roll:

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 22:42 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

ja jag har ingen anning faktist. såg dom nu när jag kikade på taktotons hemsida.. ahr varken läst elelr hört nå av dom. däremot är katanan bland det trevligaste jag hört.. ja i sin prisklass :)

har egentligen itne plats för ett par rena "musik" högtalare. men är sugen som få :)

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 22:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Majik 109 är bättre än Katan. Men Katan är en jätte bra början in i Linnvärlden. De är billigare och aktivera också. Men att Majik 109 låter som en golvhögtalare är jag tveksam till. Då måste man blunda hårt.

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 22:50 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

mmm aj men den stor frågan är ju om dom konkurerar om samma kunder egentligen... ordinarie pris ligger ju rätt lika om man kikar.. så kommer detta nu göra att katan ägare vill byta upp sig till amjil å så elelr komemr det vara så att Katanen helt enkelt blir gammal nu när det finns en ny i samma prisklass. och villken inverkan kommer det i så fall att ha på beg priserna?!

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag som äger katan tror faktist inte att majik 109 kommer att påverka begpriset på katan nämnvärt.
Ett par katan är ju så billiga redan idag 5500-6000 är det ju inga som helst problem att hitta ett fint par för och mycket billgare än så har jag svårt att se de gå på ett bra tag.

Gällande katanägare som uppgraderar till Majik tror jag definitivt att de finns men personligen så kommer jag nog behålla mina aktiva katan tills jag har råd att gå upp till Akutare 212 tycker inte att steget är nog stort annars, och att aktivera majik blir nästan lika dyrt som att köpa passiva 212.

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Man kan säga att Majik 109 är en ersättare för Katan. Du köper inte Katan ny idag. Du får nog med stativ för 6-7 tusen. då har du femtusen kvar till filter. Vet inte vad du har annars för grejer?

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:13 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

ed wrote:
Man kan säga att Majik 109 är en ersättare för Katan. Du köper inte Katan ny idag. Du får nog med stativ för 6-7 tusen. då har du femtusen kvar till filter. Vet inte vad du har annars för grejer?
sitter i dag på ett hemma biosystem men musiken kommer mer och mer. är dock inte hundra nöjd med muskien från dagens högtalare och anläggning, däremot 110% nöjd vid film.

har HK 5550, Och Infinity Beta serien frontar 50, c360 center, ES 250 bak och SW 12 subben.

men som sagt musiken kliver in mer och mer... har sneglat på en sneaky ett flertal gånger och ser nog ut att kunna bli en sådan i framtiden, och då ett par Katan. och ett steg av lämpligt slag då.

men som sagt lite sugen på att börja med ett par Katan till dagens system för att börja nån stans och för att jag inte är ritkgit nöjd med Beta 50:s musik spelande.
Men har även lite trångt.. så är inte så bara :( men vid rätt pris så skulle jag nog kunna tänka mig slå till om jag springer över ett par. där av pris funderingarna nu när majiken kommit. ! :)

kan till lägga att musiken och ja filmen i dag levereras från datorn, i formatet flac via en LÄNGRE coaxial kabel till recivern.

Last edited by sikis on Mon Jan 19, 2009 23:31, edited 1 time in total.

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sikis, vad har hänt med ditt tangenbord? :roll: :? :!: :?: :shock: :oops: :)

PostPosted: Mon Jan 19, 2009 23:29 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Roland wrote:
sikis, vad har hänt med ditt tangenbord? :roll: :? :!: :?: :shock: :oops: :)
Hehe ja det kan man fråga sig.. vi skyller på att nån har flyttat tangenterna men i själva verket går det nog ltie för fort så jag snubblar över mina egna fingrar eller något sådan :oops: :oops: :oops:

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00