Vad jag hört av Leionklo så skulle det definitivt kunna vara ett alternativ. Lokala handlare har jag inte större förtroende än att jag TROR att jag själv kan göra det minns lika bra. Har hört deras förklaringar på ett och annat och är dessutom oroad att är jag inte nöjd med lödningen skulle de kanske inte böja sig och tänka sig göra om den.
Har silver lod och har lött en del förr, både kablar och elektronik. Har läst och hört de som varit missnöjda med handlares lödningar och är inte intresserad av att betala för att få det sämre gjort eller med sämre lod än jag använder själv. Därför har jag som kanske syns högre upp en viss skeptism mot att låta vilken handlare som helst göra det. Dessutom har jag nu flera par Orginal fabrikslödda silverkablar som jag sen kan jämföra med.
Jag har planerat att nångång i framtiden köpa en BRA Blu-ray spelare (förhoppningsvis kommer det någon) och köra den annalogt med annat försteg än det jag har och därför köpt 5m kabel att ha mellan denna och försteg. Tänkte att det var en inte alltför stor investering och då kan jag använda dessa kablar till övrig utrustning nu fram till dess, samt låta lödningar (och kablar?) gå till sig. På lödningarna gör det i varje fall skillnad några månader i början, fråga mig inte varför jag fått för mig det, men jag upplever det så. Har en fått en massa svarta analoga kablar över som jag egentligen skulle kunna använt till detta men när det blir så mycket kablar som det är nu vill jag ha det skärmade så mycket som möjligt och tycker det borde bli stor skillnad på iaf denna aspekt med silverkabel jämfört med svarta.
Tror handlaren här rekommenderar nån ohelbach kontakt men de tycker dock att svarta Linnkontakterrna är bättre så därför känns det lite trist att använda dem.
Har nån erfarenhet av WBT's kontakter? Kan få hyfsat pris på detta och många verkar nöjda med dem. Är främst intresserad av kontakter gjorda i koppar där man sedan förgylt, isolerade med teflon, vilket jag har för mig Linns egna kontakter är, rätta mig om jag har fel!
|