Lejonklou wrote:
Ja, två Kikkin är bättre än en.
Rätt intressant skillnad, faktiskt. Med två Kikkin så blir musiken större, luftigare och mer exakt detaljerad. Tydlig HiFi-förbättring; mer stereo och energi. Musiken blir också roligare och mer levande.
Helt klart en väg att gå att göra en dubbel mono-Kikkin med ingångsväljare. Men det blir rejält dyrare.
En liten fundering...
Du verkar ha siktat på att slå/bli lika bra som akurate pre, när du tillverkade Kikkin, fast sänka priset avsevärt (rätta mig om jag har fel).
De omdömen jag läst om Kikkin är att den är jämförbar med akurate pre/Exotik, vilket jag tycker är en fantastisk bedrift med tanke på vad den kostar.
Det du nu skrivit är att 2 Kikkin blir bättre än 1 Kikkin, vilket borde medföra att dessa två tillsammans skuttar förbi akurate pre/exotik m.a.p. HiFi och musikalitet, vilket jag även anser borde kunna få kosta mer.
Så summa av kardemumman i min tanke är att 2 kikkin - chassin + större chassi borde ändå hamna prismässigt en bra bit under akurate pre, samtidigt som den bli bättre och får ingångsväljare. (förutsatt att större chassi inte blir astronomiskt dyrt)
Är inte detta i linje med din filosofi?
(Är inte alls insatt i vad det är som kostar, och tänker helt linjärt, så mycket möjligt att jag har fel i mitt resonemang)